.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Monday, November 29, 2004

چه می شود کرد، اساتيد را با واژه کسر شان الفتی است ديرينه

تعجب نکردم که حسين شريعتمداری توجهی به تحريف نام خليج فارس و تحريف صدها سال تاريخ آن نشان نداد چرا که تحريف هویّت و هویّت سازی های اين چنينی سالهاست که پيشه اوست. لابد در عالم همکاری بايد کوتاه می آمده.
ولی متعجبم از بهنود. بهنودی که تاريخ می داند و وبلاگ دارد و لينک و پيوند را هم خوب می شناسد. اين بزرگ بر همه چيز و از همه جا ده ها سطر مقاله و يادداشت می نويسد ولی دريغ از يک لينک دو کلمه ای به Arabian Gulf. چه می شود کرد، اساتيد را با واژه کسر شان الفتی است ديرينه.

تعجب نکردم که خانم عشرت شايق، اعراب آنسوی خليج فارس را علارغم ادعای کذب مالکيتشان بر جزاير ايرانی محکوم نکرد. شايد که تيرگی روابط در اين برهه زمانی به مصلحت نباشد. شايد يکی به ايشان رسانده که کليد راه برونرفت از بحران زنهای خيابانی در دست همين شيخ نشين هاست.
ولی متعجبم از ابطحی. همو که خوب شروع کرد و پيشگام بود. در پتيشن پرشين بلاگ نفر اول بود يا بهتر است گفته شود اول خدمت ايشان رسيدند برای امضا ولی به هر حال هشت سال معاونت مردی که ابزار داشت ولی کار با آن نمی دانست در ابطحی وبلاگستان هم بی تاثير نبود چرا که لينک به Arabian Gulf در وبلاگ ايشان هم يافت نمی شود. شايد هم ايشان اعتقاد دارند حرکتی قابل پشتيبانی است که در آن اول باشی و لا غير. چه می شود کرد، اساتيد را با واژه کسر شان الفتی است ديرينه.

تعجب نکردم که آقای حدادعادل و دوستان آبادگرشان حساسيتی نسبت به تغيير نام خليج فارس نشان ندادند. شايد که پروژه های مهم تر نظير ۳۵۰ ميليونی که قراره به نام بسيجی مظلوم به عنوان مقرری، به کام يک مشت لات واوباش خيابانی برود برای کتک زدن و کشتن وکيل و وزير و رئيس دانشگاه و به هم زدن سخنرانی و ختم و مجلس يادبود لازم تر بوده.
ولی متعجبم از عباس معروفی . او که درد وطن دارد. او که نويسنده ای تواناست . او که وبلاگ دارد و طبعا از انچه در بين ما می گذرد با خبر است. ولی او هم با ما نشد. دريغ از يک لينک. چه می شود کرد، اساتيد را با واژه کسر شان الفتی است ديرينه.

تعجب نکردم که هاشمی شاهرودی و سردار نقدی و برخی زيردستانشان در مقابل اين تحرکات که می تواند مقدمه ای برای تغيير مرز ها باشد هيچ عکس العملی نشان ندادند چرا که... از اين يکی می گذريم که چرايش را شما بهتر از من می دانيد.
ولی متعجبم از حسين پاکدل
متعجبم از ابراهيم نبوی
متعجبم از مرتضی نگاهی
متعجبم از دکتر شکرخواه
و متعجبم ...
چه می شود کرد، اساتيد را با واژه کسر شان الفتی است ديرينه.

و در آخر چند کلمه در پاسخ به استاد بهنود. بهنود عزيز! شما نوشته ايد:

"در همين جا تعجب توام با اعتراض خودم را نسبت به نامه ای الکترونيک که ديشب رسيد ابراز بدارم. ظاهرا يکی از کسانی که در گسترش ماجرای نشريه نشنال جئوگرافيک و اعتراض به آن نقشی داشتند در نامه ای اعتراض آميز به من نوشته بودند چرا روشنفکران و ايرانيان نسبت به اين ماجرا واکنش نشان نداده اند، مگر اهميت اين ماجرا کم است، چرا غيرت ملی در کسی نيست و ... تعجبم از اين بود که ايشان چرا به جای اعلام رضايت از اين همه واکنش گسترده و فوری، و شادمانی از نتيجه بخش بودن کار خود به گلايه پرداخته اند. به حساب بی خبری از واکنش های داخل کشور گذاشتم و باز هم از تعجبم نکاست."

استاد محترم، احتمالا شما به حدی گرفتار بوديد که حتی نوشته اصلی پندار را که در واقع ايده بمب گوگلی از آنجا شکل گرفت فرصت نکرديد که بخوانيد. مسلم اگر خوانده بوديد با توجه به قدرت استدلالی که در شما می شناسم پاسخی بهتر می داديد. به هر حال بد نيست اين بخش از آن نوشته را بخوانيد که اتفاقا در آن نام شما هم لينک شده. ولی چه می شود کرد، اساتيد را با واژه کسر شان الفتی است ديرينه.

"یه درخواست هم از هودر و بقیه ی وبلاگ های پرخواننده دارم که اونها هم یه جای وبلاگشون این عبارت arabian gulf رو لطفا بگذارند. میدونم ممکنه خیلی دلشون نخواد ولی ظاهرا در رده بندی گوگل "ارزش لینکی" هر سایت هم مهمه و مثلا یک لینک از وبسایت هودر یا ابطحی یا بهنود یا گویا میتونه به اندازه ی ده ها لینک از وبلاگ من تاثیر گذار باشه."

بدون شرح


ل مثل لينک

برای سوزاندن باسن عشرت خانم هم که شده اين پتيشن را امضا کنيد.

اين عاليجناب مجهول ما هم از اين ماجرايی که بر ضد خليج عربی راه افتاده داره سو استفاده می کُنه و پيشنهادات بیشرمانه ميده.

اين بابا که ادای جرج بوش را توی برنامه جی لنو در می آورد عجيب شبيه بوش بود عجيب هم بانمک. wmv
منبع

معرفی می کنم تنها ماشين درباسن زنی دنيا. قابل توجه طرفداران رفراندم.

آخر چتربازهای دو عالم. wmv
منبع

هليکوپتر هستی که باش. خلاف کنی جريمه ميشی.

چطور می توان يک مست عوضی بود.

Saturday, November 27, 2004

ل مثل لينک

بمب ما ديگه تنها بمب گوگلی نيست. حالا در تمام موتور های جستجو اوله.

فهرست وبلاگ های شرکت کننده در طرح بمب گوگلی با اضافه شدن ده ها وبلاگ جديد به روز شد.

کليپ فلش شبکه الجزيره که اقدام ايران در ممنوع کردن توزيع نشنال ژئوگرافی را به تمسخر گرفته.
به نظر مياد که اين الجزيره هم تنش می خاره .

گزارش رادیو فردا درباره ی بمب گوگلی

گزارش روزنامه شرق از بمباران گوگلی

اولین بازتاب خارجی: مقاله ی TELEPOLIS درباره بمب

لينک ها از لگوماهی و شرح

Friday, November 26, 2004

ل مثل لينک

داستان يک حماسه بزرگ از زبان يک بمب گذار.

دو تا از وبلاگ های حسين نامزد دريافت جايزه راديو آلمان شده. اگر دوست داشتيد بهش رای بديد.

هشدار خطرات سيگار بر روی پاکت سيگار.

تصويری جالب از پرتاب يک موشک.

جنگ موش خرماها.

بچه هاي وب لاگ نويس و جنگ خليج فارس. مطلب خواندنی ف. م. سخن

وبلاگ بال پریدن ، این بال را نشکنید. مطلب زيبای بيژن صف سری در مورد حرکت اخير وبلاگ نويسان.

فراخوان ملی برگزاری رفراندم.اگر که با اصول اين فراخوان و اعضای کميته اقدام برای همه پرسی موافقيد آنرا امضا کنيد و بهش لينک بديد.

مرحله دو. آگاه کردن خبرگزاری ها درباره بمب گوگلی.
بی بی سی اولين خبرگزاری که اين خبر را منتشر کرده.

فهرست وبلاگ های شرکت کننده در طرح بمب گوگلی به روز شد.

Wednesday, November 24, 2004

ليست وبلاگ های شرکت کننده در طرح بمب گوگلی حسابی به روز شد و کلی وبلاگ های خواندنی به اين ليست اضافه شده. بد نيست يک نگاهی بيندازيد.

ضمنا از تمام دوستانی که ايميل داده بودند برای اضافه شدن به ليست عذر ميخوام که نتونستم تک تک ايميل هايشون را جواب بدم. فرصت نکردم. خواهش می کنم که همين مطلب را به جای جواب از من بپذيرند و بدانند که لينک مطالبشان وارد ليست شده.

بمب گوگلی منفجر شد
اولين يافته: ARABIAN GULF
عشق به وطن چه کارها که نمی کنه

آگهی دعوت به گردهمايی وبلاگ نويسان

گردهمايی وبلاگ نويسان مقيم جنوب کاليفرنيا با حضور حسين درخشان
زمان يکشنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۰۴
مکان متعاقبا اعلام می شود

دوستانی که علاقمندند توی قرار وبلاگی روز يکشنبه ۱۹ دسامبر شرکت کنند لطفا حد اکثر تا ۱۰ دسامبر به من خبر بدند تا من بر اساس تعداد افراد شرکت کننده بدونم که کجا بايد برنامه را بگذارم. اگر وبلاگ داريد آدرس آن را در ايميلتان مشخص کنيد همين طور تعدادتان را.
ايميل من:
atamadon@gmail.com

Tuesday, November 23, 2004

.
یکم - فهرست دوستانی که در طرح بمباران گوگلِ شرکت کردند به روز شد.

دوم - لينک به نسخه عربی را لطفا فراموش نکنيد. ميدونم که پيگيری کارهای اينچنينی سخته و همه شما کار و زندگی داريد ولی همّت کنيد و اين يک لينک را هم به خليج العربي بدهيد تا اين بمب گذری وبلاگی به نحو احسن و به دو زبان عربی و انگليسی همزمان انجام بشه. لطفا به دوستانتون هم توصيه کنيد.

نسخه عربی - Arabian Gulf

.
لطفا همه دوستانی که به Arabian gulf که برای بمباران گوگلی به زبان انگليسی آماده شده بود لينک دادند؛ لينک سايت خليج العربي ("ی" ها بايد عربی باشد) را هم اضافه کنند. اين سايت در واقع نسخه عربی سايت "Arabian Gulf" هستش. اين کار باعث ميشه عرب هايی که به زبان عربی در گوگل جستجو می کنند هم از لذت بمباران گوگلی بی بهره نمانند.
لطفا همين الان دست به کار بشيد و لينک خليج العربي را در يک جای وبلاگتون کار کنيد. ضمن اينکه اميدوارم به همان خوبی که در پخش و اشائه "Arabian Gulf عمل کرديد در اين مورد هم عمل کنيد چرا که اگر اهميت بمباران جستجوی عربی بيشتر نباشد مسلما کمتر هم نيست.

Monday, November 22, 2004

ما سربازان وطن

ليست حاميان حرکت اعتراضی درباره اقدام اخير موسسه نشنال ژئوگرافی در تحريف اسامی ايرانی و ساختن معادل های عربی برای آنها.

لگوماهی
فقط و فقط از عبارت arabian gulf برای دادن لینک استفاده کنید. یعنی حتی از کارهایی مثل این صفحه رو لگو ماهی درست کرده و یا check out this page و یا This Gulf Doesn't Exist و به طور کلی هر چیز دیگری به جز arabian gulf برای لینک دادن به صفحه ی مربوط استفاده نکنید. میدونم خیلی آسون میشه آدم یادش بره و از چیزهای دیگه استفاده کنه. ولی مواظب باشید.

سردبير: خودم
خلیج عربی بخورد توی سرشان. بر اساس ایمیلی که گرفته‌ام نشنال جئوگرافیک در نقشه‌ی تازه‌اش گندهای دیگری هم زده است که البته بعضی‌هایش زیاد معقول نیست. ولی اصل ایمیل را با همان لحنش پروپاگانداییش می‌آورم: ...

خورشيدخانوم
اما پيشنهادی که لگو فيش داده اينه که بمباران گوگلی کنيم که هر کس تو گوگل جستجو کرد “خليج عربی” اولين صفحه ای که ببينه اين صفحه باشه که توش نوشته "خليج عربی وجود نداره و خليج فارس رو جستجو کنين"! اگه زياد لينک بديم اونوقت درجه اين لينک بالا می ره تو گوگل و ممکنه اون بالاهای جستجو بياد.

پينکفلويديش
لطفا بعدش هم برین در گوگل وبلاگ‌تون رو ثبت کنین در این آدرس: http://www.google.com/addurl.html
ماجرا اینه که وقتی این لینک‌ زیاد باز بشه در گوگل رتبه‌اش بالاتر می‌ره و اگر کسی جداً این رو تو گوگل جستجو کنه اون صفحه‌ی کذایی می‌آد بالا. اگر سوالی داشتین از پندار یا بقیه که این‌کار رو کردن بپرسین. بدویین اگه این دادخواست رو هم امضا نکردین زودتر دست به کار بشین، این عرب‌ها رو ول کنیم همه چیزمون رو به زورِ پول به اسم خودشون درمی‌آرن.

فانوس
لوگو ماهی ایده خوبی برای ایجاد یک بمب گوگلی ارایه کرده و این صفحه را به همین منظور ایجاد کرده است. دوستان وبلاگ نویس اگر به این صفحه در وبلاگ خودشون با عنوان خليج العربي (با ي عربی) و یا Arabian Gulf لینک دهند هر کس در گوگل این دو لغت رو سرچ کنه به این صفحه خواهد رسید (به شرط اینکه دوستان زیادی شرکت کنند). نکته اینکه باید عنوان لینک حتما یکی از این دو لغت باشد که نتیجه معکوس نداشته باشد.
مطالب دیگر در این رابطه را در لینکدونی ببینید.

ترزا
The Gulf You Are Looking For Does Not Exist. Try Persian Gulf

The Days of Our Lives
نتيجه يه سری جستجوی ساده (البته با احتساب درصدی تقريب برای اعدادی که ميبينيد) نشون ميده که در مجموع ۱۶۸۰۰۰۰۰ سايت از يکی از دو عبارت "persian gulf" يا "arabian gulf" يا هردو استفاده کردن. از اين تعداد ۲۱۹۰۰۰ وب سايت فقط از اسم "arabian gulf" برای اين نامگذاری استفاده کردن. اين در حاليه که ۱۶۰۰۰۰۰ سايت فقط از اسم "persian gulf" برای اين نامگذاری استفاده کردن. در آخر اينکه فقط ۲۵۰۰۰ سايت از هر دو اسم به طور همزمان استفاده کردن. حالا بريم سراغ جبر: ...

ققنوس
سر مي‌نهيم به بي كرانگي يك آغاز كه ما در لحظه شروع يك حماسه ايم، ما تازه خورشيد خليج فارس را در مي‌يابيم؛ ايراني‌ترين بامدادهاي آن را مي‌فهميم.
ما ايمان داريم خليج هميشگي فارس براي هميشه خليج فارس ناميده شده نه arabian gulf و يا هر نام بي مسماي ديگري ،چون تنها خليج فارس بر او برازنده است
اي وارثانِ پاکي،من آخرين نگاهم،بر آسمانِ آبي اين خاک،و خليج هميشگي فارس خواهد بود.

سرزمین آفتاب
یه گوشه وبلاگتون بنویسید Arabian Gulf و لیکش بدید به این آدرس: http://legofish.com/arabian_gulf.htm - اینجوری موتورهای جستجوگر رو بمباران کنید. توجه به محتوای صفحه داشته باشید. این یک صفحه error معمولی نیست.

آشپزباشی
من دارم فکر می‌کنم اين ايده را دیگر در چه مواردی مي شود بکار برد. خودمانیم اما این نشنال جئوگرافی هم چُرت بسياري از جمله خودم را پاره کرد ها !

تراوشات یک ذهن مشوش
سلام.بالاخره فشار وبلاگ ها بر روی موسسه national gepgraphy نتيجه داد و رييس گروه تدوين کنندگان اطلس های اين موسسه مجبور به پاسخگويی در زمينه اين مسئله شد .هر چند جواب قانع کننده ای نداد اما تا همين جا هم خيلی خوب پيش رفته.جالب اينجاست که تازه بعد از گذشت يک هفته از اين موضوع مقامات رسمی ايران اون هم در سطح معاون وزير ارشاد هم به اين مسئله اعتراض کردن و اعلام کردن که تا زمانی که اين موسسه اشتباه خودش رو تصحيح نکنه از ورود خبرنگاران اونها به ايران و همينطور فروش محصولاتشان جلوگيری می کنن.(اصل خبر در reuters , globe and mail).

یک کرمانشاهی
سر این قضیه‌ی خلیج فارس و اینکه نقشه‌ی نشنال جئوگرافیک تو پرانتز خلیج عربی هم نوشته به نظر من تا حالا نسبتا قوی عمل کردیم. یه حرکت عمومی بزرگ بین کاربران اینترنت ایرانی شروع شد و سر و صدای زیادی هم کرده تا حالا. الان هم که ایران رسما از ورود خبرنگاران و فروش نشریات نشنال جئوگرافیک در ایران تا زمان درست کردن این موضوع جلوگیری کرده...

خلیج همیشه فارس نقشه‌ای با نام خلیح فارس، این نقشه توسط Emanuel Bowen بین سال‌های 1744 تا 1752 تهیه شده...
خلیج فارس،از دوران باستان، فارس نام داشته است 46 سال پیش در روز 13 مرداد ماه سال 1337 ایران به دلیل تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی از سوی عراق و برخی ديگر از كشورهای عرب و انگليس اعتراض خود را به دولت جدید عراق به رهبری قاسم که با یک کودتای نظامی بر سر کار آمده بود و تمايل به حرکت‌های آزادی‌خواهانه مصر به رهبری جمال‌عبدالناصر داشت، اعلام کرد

شرح
در همين راستا اقداماتي انجام شده که حضور همه ما ايرانيان جامعه سايبر را طلب مي کند. اولين اقدام جمع آوري امضاي الکترونيک است. اينجا را کليک کنيد و به جمع معترضين بپيونديد. البته چند وقتي ست که امضاي الکترونيکي کمي تا قسمتي بچه بازي شده و براي هر اتفاق نه چندان مهمي امضا جمع آوري مي شود. اما خوب هنوز هم با همه اين استفاده هاي نا به جا و بي مطالعه؛ امضاي الکترونيک اگر حجم وسيعي داشته باشد مي تواند در ايجاد موج و جريان موثر واقع شود.

پريشان بلاگ
به نظرِ من اگر نگرانيم، بايد اول نگرانِ از دست دادنِ جزاير سه‌گانه باشيم و اهميتِ استراتژيکِ آن‌ها در کنترلِ رفت‌وآمدهای خليجِ فارس/عربی. اگر هم می‌خواهيم در موردِ نام آن آب‌ها های‌وهوی کنيم اميدوارم اقلآ خودمان بدانيم که زيربنای اين های‌وهوی کشک است. مثلِ سياست‌مدارانمان که قاعدتآ می‌دانند نصفِ بيشترِ حرف‌هايشان کشک است ولی به‌ هر حال بايد حرف‌های کشک را هم بزنند.
پ.ن. از همه‌ی اين حرف‌ها گذشته، به سفارشِ پندار می‌توانيد توی وب‌لاگتان با کلماتِ Arabian Gulf به صفحه‌ای که لينک داده‌ام بلينکيد تا بلکه به زورِ بمبِ گوگلی هم که شده همه‌مان قدری خودارضايیِ ملی‌گرايانه بکنيم.

از امروز
دوستان وبلاگ نویس اگر به این صفحه در وبلاگشان با عنوان خليج العربي (با ي عربی) و ياArabian Gulf لینک دهند هر کس در گوگل این دو کلمه را جستجو کند اين صفحه را خواهد ديد.

آچار فرانسه
عربها روشو رو زياد کردن . . . شما هم به نهضت اعتراض به arabian gulf به پيونديد! . . .

یک قطره
یکی دو روز به دلایلی حالم گرفته بود که مثل همیشه با" سلف اندرزی " بهتر شدم و حوصله کردم که برم پتیشن مربوط به خلیج فارس رو امضا کنم . خیلی تعجب کردم هم از تعداد زیاد امضا کنند گان و هم از سرعت افزایش اون .!! من توی ان دو دقیقه ای که اسم خودم و فامیلها را وارد میکردم پنج تا پنج تا فاصله می افتاد و تعداد زیاد میشد . خدا را شکر که اینقدر مردم نسبت به این پتیشن مسوولیت احساس کردند . من هم مثل بقیه دوستان به کلمه خلیج فارس لینک میدم تا پدر هر چی خلیج عربه بسوزه :)

در راه زندگی
سپید و سخره و دریا و هامون
ارس زاینده رود اروند کارون
وطن یعنی سرای ترک با فارس
وطن یعنی خلیج تا ابد فارس

علی قدیمی
گندی که نشنال جئوگرافیک زده به همان پرانتز جلوی خلیج فارس خلاصه نمی‌شود، دیشب در اخبار شنیدم و امروز هم در وبلاگ حسین درخشان خواندم:

۱- عنوان خليج فارس را در يک پرانتز خليج عرب آورده است.
۲- سه جزيره هميشه ايراني تنب بزرگ و کوچک و ابو موسي را در پرانتز اشغال شده توسط ايران آورده است.
۳- درياي هميشه مازندران را با عنوان کاسپين آورده است.
۴- اروند رود را با عنوان شط العرب آورده است.
۵- مرواريد خليج فارس را با نام عربي قيس به جاي کيش آورده است.
۶- جزيره لاوان را با نام شيخ شعيب آورده است.

ساده‌تر از آب
متاسفانه هميشه دولتهايي كه به زور دولت شده‌اند به دنبال اين هستند كه دولت بودنشان را به نحوي ثابت بكنند.
امريكا از اسرائيل حمايت مي‌كند. بي‌چون و چرا و بي‌قيد و شرط... چرايش را خودشان هم شايد ندانند، ولي اين حمايت وجود دارد.
و جمهوري اسلامي ايران كشوري به نام اسرائيل را قبول ندارد. پس آمريكايي‌ها هم مي‌توانند خليجي به نام فارس را قبول نداشته‌باشند. دروغ كه حناق نيست!

هنوز
arabian gulf

یادداشت‌های فرهنگ
همه با هم علیه خليج العربي

پرگلک
arabian gulf

یک محسن
سوم اين ايده جالب که برای کور کردن سرچ‌های اينترنتی خيلی خوبه. شما کلمات و لينک‌های زير رو در وبلاگتون بنويسيد و پست کنيد. اگه کسی هر جای دنيا به جای خليج فارس برای خليج عربی جستجو کرد به صفحه باحالی می‌رسه که بهش خيلی مودبانه می‌گه برو گم‌شو احمق! البته به اين زبان:...

ایگناسیو
لینکدونی

عاليجناب ايکس
این بمباران گوگلی هم فکر جالبیه. یه لینک به Arabian gulf Arabian gulf و خليج العربي بدین تا رتبهء جستجوی این دوعبارت توی گوگل به این دو آدرس حسابی بالا بره و یه کم حال این اعراب *** و عرب پرست‌های *** گرفته بشه!

‌آليوس ماکسيموس
زشیر شتر خوردن و سوسمار / عرب را به جایی رسیده است کار
که تاج کیانی کند آرزو/ تفو بر تو ای چرخ گردون تفو!
این هم صفحه عربی برای خليج العربي ساخته‌اند (حتما از ي عربی استفاده کنید). متن صفحه رو بخونید خیلی جالبه! این هم برای کسانی که به زبان عربی در گوگل جستجو خواهند کرد.

فانوس - پارسا صائبى
وقتى اول انقلاب جناب مهندس غرضى لمپن و دوستانشان نام ميادين شناخته شده نفت و گاز فلات قاره را در خليج فارس از اردشير و سيروس به سلمان و ابوذر و بلال و غير ذالک تغيير دادند بايد فکر اين روز را مى کردند که روزى رسانه هاى پول گرفته از لابى عربها تا جزيره لاوان پيش بيايند و اين جزيره نفتى و صد درصد ايرانى را که آشکارا در محدوده سى مايلى ساحل خودى قرار دارد، شيخ شعيب بنامند! اين عربها از پررويى روى دست حاکمان ما بلند شده اند...

ِيک بار ديگر
این بمباران گوگلی ایدهء لوگو ماهیه، اینجا می توانید در مورد بمباران گوگلی بیشتر بخوانید.

بی سپر ترین از عشق
تلاش شومی برای تغيير نام خليج هميشگی فارس به خليج عربی اغاز شده است.از حکومتی که بنيانگزارش هندی الاصل و رييس قوه قضاييه اش عراقی است نمی توان انتظار دفاع از منافع هزاران ساله ايران را داشت پس بر ما ايرانيان است که بکوشيم تلاش کفتارهای جنوب خليج فارس که بيشه را از شير ايران خالی میپندارند همچون روياهای سردار قادسيه نقش بر اب شود.امضای اين اعتراضنامه حداقل کاريست که ميتوان انجام داد...

هفت خان امير
در اعتراض به نشريه NG در رابطه با Arabian Gulf خواهش ميكنم شما هم چند دقيقه از وقتتون رو براي اين كار صرف كنين, باور كنين جاي دوري نميره و موفقيتش براي همه ارزش داره.

زمين لرزه در شهر تاريخی بم۲
GulfArabian Gulf خليج خليج عربي
اگر کسی منظور از اين واژه­ های نامأنوس بالايي را متوجه نشد به لینکهای زير سر بزند...

دست نوشته های کامیار
لطفا همين الان دست به کار بشيد و لينک خليج العربي را در يک جای وبلاگتون کار کنيد.

سرگردون
بمب‌های گوگلی به چند دسته تقسيم می‌شوند:
1- بمب‌های شوخی يا Humor Bombs: همان طور که از نامش پيداست اين بمب‌ها برای شوخی و طنز ايجاد می‌شوند و هدف آن شوخی با فرد، شرکت يا هر چيز ديگر است.
2- بمب‌های شخصی يا Ego Bombs: بمباران گوگل با نام افراد. در اين مورد با جستجوی افراد بر اساس نام يک فرد، صفحه شخصی وی رتبه اول را کسب می‌کند.
3- بمب‌های پولی يا Money Bombs: در اين مورد فرد با ارائه پول به موتورهای جستجو صفحه مورد نظر خود را در رتبه اول قرار می‌دهد. اين کار با مساله تبليغات در موتورهای جستجو متفاوت است.
4- بمب‌های دادگستر يا Justice Bombs: در اين حالت انگيزه‌های متعددی از قبيل کمک به يک فرد، اعتراض و يا هر انگيزه مشابهی برای ساخت بمب گوگلی وجود دارد.
...

عنکبوت سياه
به منظور اخذ نمودن حال این عرب ها که به ضرب دلار نفتی می خوان اسم خلیج عربی رو به جای اسم 3000 ساله ی خلیج فارس قالب کنن لطف کنید ...

ناظم

تبـــرمـــرد
نکته اي که از ظهر ( زمان تقريبي شروع حرکت ) تا الان ذهن منو مشغول کرده احتمال حرکت متقابل عربهاست . يعني احتمال داره عربها هم وقتي چنين حرکتي رو ببينن (یعنی لینک دادن ما به arabian gulf ) براي تلافي همين کار رو با کلمه prsian gulf انجام بدن ...

چاپ اول
یادش بخیر ، نمره‌ی درس جغرافی‌ام بین 17 تا 19 بود . یادم می‌آید فقط یک بار بیست شدم ! خلیجی که در نقشه‌ی ایران و جهان می‌دیدم همیشه « خلیج فارس » بود . اتفاقن یادم است که یک‌بار سوال امتحان این بود که پنج جزیره‌ی « خلیج فارس » را نام ببرید . عرب‌هایی که فکر می‌کنند همه چیز را می‌توانند با پول حل کنند ، خیلی از فارس بودن این خلیج می‌سوزند . شاید در تاریخ نخوانده‌اند که خودشان هم روزی جزو سرزمین فارس بودند...

کلانتر
اين يک حرکت و يا حس ضد عربی نيست، اين حمايت از هويت ايرانی است.

احسان

سایه
پدر من در جواني از اعضاي حزب پان ايرانيسم بود. من با افکار و کتابهاي وطن پرستانه او بزرگ شدم. تا چند سال پيش مطمئن بودم که همه ناکاميهاي ملتم تقصير عربهايي است که 1400 سال پيش به سرزمينم حمله کردند و کتابخانه ها را به آتش کشيدند. خيلي گذشت تا ياد گرفتم در مورد فرهنگ و گذشته يک ملت نمي توان به اين آساني و فقط از روي تعصب قضاوت کرد...

ديوانه تر
خليج فارس ايران ، محل دفن ريگان !!!

فراز
پیش خودمون بمونه ولی من معتقدم خليج بهتره مال كسي باشه كه از خليج , باتلاق و مرداب نسازه و عرضه خليج داري داشته باشه.اگه ما عرضه داریم که تغییر این اسم به خلیج العربی به هیچ جایی نمیرسه وگرنه خلیج با هر اسمی که باشه دیر یا زود میشه مثل بقیه تکه های کشورمون که از دست دادیمشون

Blue Copse
Arabian Gulf !

انجمن ایرانیان اشتوتگارت
اين هم يک راه خوب ديگر براي اعتراض به اين کار National Geography

افسون فسرده
در واقع این حرکت غیر از اینکه اعتراض به عرب نامیدن خلیج فارس است، به نوعی هم اعتراض به مقامات جمهوری اسلامی است که در قضایایی مثل دریای خز اهمال کاری می‌کنند و سهم قانونی ایران را با بی‌عرضه‌گی‌شان به کشورهای آسیای میانه واگذار می‌کنند. و همینطور در جنوب و در برابر اعراب، در حالیکه ادعای استقلال‌شان از شرق و غرب گوش فلک را کر کرده است.

ف.م.سخن
متجاوز را بمباران کنيم!

مجيد زُهَری
"شير که پير می‌شود، روباه ..."
حرکت خودجوش وبلاگ‌نويسان در اعتراض به گنجاندن عبارت "خليج عربی" زير نام خليج فارس در اطلس جهانی موسسه‌ی نشنال جئوگرافيک، پيشتاز ديگر حرکت‌های اعتراضی بوده است. صفحه‌ی هر وبلاگی را بگشاييم، در آن جمله‌ای، عبارتی، کلمه‌ای در نکوهش اين خطای حساب‌شده به چشم‌ می‌خورد. اين هم‌آوايی، نشان از واقعيّتی دارد: زمانی که پای "منافع ملّی" به ميان آيد، مردم آگاه تعلّقات سياسی خود را کنار می‌گذارند و يک‌صدا، به دادخواهی حقوق ملّی خويش برمی‌خيزند. رويکرد به ناسيوناليسم پويا حتا از سوی نيروهای راديکال چپ، گواه منطق‌گرايی و رشدِ فکری جامعه‌ی ايران است...

آبی خاکستری سياه
لطفا اين پتيشن رو در مورد اينکه موسسه نشنال جئوگرافيک اسم خليج فارس رو خليج عربی هم نوشته امضا کنين.

سینا تابش
ویکی پدیا خودمون کماکان معتبر هست به صفحه مخصوص خلیج عربی برین، Redirect میشین به صفحه خلیج فارس.
یک آهنگ هم از خلیج فارس دارم- نه اون آهنگ ابی!-که میزارمش اینجا ملت ناسیونالیست حال کنن.یک جور اپرای فارسی هست اجرای خسرو محصوری.

Visions
Here is a brief history of Persian Gulf by Atefeh Mâziyâr.

Link Basket
we have losted almost all of our very strong allies in Europe, North America and Isreal. But don't worry at all! As a result of smart diplomacy we have gained support from superpowers (!) in Africa. Even better, we have found allies like Arabs who either invade us (like Saddam) or betray us when we are invaded (like Kuwait, our hero (!) Yaser Arafat & Syria).

غربت نوشته ها
لينکدوني

دندانپزشک
خوب با تبریک و خسته نباشید به همه بچه ها. الخلیج العربی یا همون خلیج عربی arabian gulf و بمب گوگلی بچه های وبلاگستان آماده استفاده است. بفرمائید استفاه کنید.

الپر
حال مي‌كنيم ايراني هستيم ها. يه مورد كه حكومت باهاش مشكلي نداريم شروع كرديم نامه امضا كردن و داد و هوار كردن كه آي واي خليجمون از دست رفت. (حالا بگذريم از اينهمه چيزهاي ديگه‌مون كه از دست رفته و خيالمون نيست!) ولي ما هر كاري مي‌كنيم باز ايراني بودنمون رو بايد نشون بديم.

غزالی
اميدوارم که خليج فارس تا ابد ، تا هميشه فارس بمونه.

SCORPIO
خلاصه که خليج فارس هميشه خليج فارسه ... حتي اگه اين کارا هم نتيجه نده و مجبور بشيم سرش بجنگيم !!

زهرا
احتمالا تا امروز همه شما از خبر ناگوار تغيير نام برخی از جزاير ايرانی (مثل کيش و لاوان) و نوشتن نام Arabian Gulf در کنار نام Persian Gulf در ويرايش هشتم اطلس جهان National Geographic آگاه شده ايد و با وجود قصدتان برای اقدام عملی، ارسال ايميل به آنها را کاری دشوار يا بی فايده يافته ايد.
يک کار جالب برای مبارزه با اين اقدام، نوشتن Review و کاهش دادن ستاره های اين کتاب در سايت Amazon و سايتهای مشابه است...

خانوم حنا
اول یا مهمتر از همه جریان خلیج فارس هست که این روزها همه جا دارن ازش حرف میزنن و کار زشتی که نشنال جیوگرافی کرده .به نظرم خیلی وقاهت میخواد عوض کردن یه نام که کلی تعصب و تاریخ یه ملت پشتشه.ولی از روزی که این خبر پخش شده نمیدونم چرا نگرانم که از اونجایی که زور این عربها همیشه به ما چربیده آخرش نتونیم به حقمون برسیم...باز آیه یاس خوندم ببخشید امیدوارم که تلاشی که همه دارن میکنن نتیجه بده و خلیج فارس همیشه فارس بمونه بنابراین زنده باد ایران

زيتون
این وسط الخلیج العربی هم برای خودش تبلیغ کرده. روی این لینک کلیک کنید و هر چی فحش بلدید نثارش کنید! مرتیکه خجالت نمی‌کشه!
در وبلاگ آشپزباشی دیدم این لینک در این‌جا اول شده:))

عاليجناب ايکس
این بمباران گوگلی هم فکر جالبیه. یه لینک به Arabian gulf Arabian gulf و خليج العربي بدین تا رتبهء جستجوی این دوعبارت توی گوگل به این دو آدرس حسابی بالا بره و یه کم حال این اعراب *** و عرب پرست‌های *** گرفته بشه!

راهرو
بالاخره لينك دادن به arabian gulf كار خودش رو كرد و بمبارن گوگلي درباره arabian gulf نتيجه داد.

خودمونی
دنبال Arabian Gulf نميگرديد؟؟!!!;)

زن نوشت
arabian gulf

سلمان
اما در کنار تلاش و بمبارانهای مختلف برای تقويت اسم Persian Gulf ، کاری که بايد انجام بشه فهماندن اين مطلب به اين تيپ موسسات است که اين تغيير نام باعث می شه نام تجاری و اعتبار "خودشون" دچار مشکل بشه ... يعنی می خوام بگم شايد يک جورايی بمباران گوگلی نام National Geographic در کوتاه مدت اثرش بيشتر از بمباران arabian gulf باشه ... ( وقتی اونها ببينند نام موسسه شون در گوگل يا جاهای ديگه داره در کنار مثلا False Information قرار می گيره شايد کاری بيشتر از يک تصحيح کوتاه انجام بدن ... )

روزگار من
اقدامات حکومت هم در منع صدور ويزا برای کارکنان اين موسسه کلی تو رسانه‌های عربی و حتی روزنامه‌هاشون سر و صدا کرده!

احسان و هزاره سوم
چند مطلب مرتبط در رابطه با خليج فارس

موج
خلیج فارس همیشه فارس میمونه. اگه همه دنیا هم بخوان اسمشو بذارن Arabian Gulf باز اسمش خلیج فارسه. تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی همیشه ایرانی میمونن تا چشم این عربای شیخ نشین اماراتی و بقیه دربیاد.

نظريات عارفانه، يادداشتهای ابلهانه
یه کار کوچولویی بکنین. روی هرکدوم از این لینکا، کلیک کنین. بعدم اگه خودتون وبلاگ یا سایتی دارین، این لینکا رو بذارین و دیگران رو تشویق کنین که روی اینا کلیک کنن و بازم به همین صفحه لینک بدن. قراره که رتبه این صفحه، توی جستجوی گوگل بالا بره. البته وقتی هم که بالا رفت، برین توی گوگل سرچ کنین و دوباره روی همین لینک کلیک کنین. باریکلا.

چرند و پرند
یه حرکت جالب در اعتراض به تغییر نام خلیج فارس در نشریه «نشنال جئوگرافیک» داره صورت می گیره. استفاده از بمب گوگلی!! استفاده از این روش در زمانی که راهی نمونده، حرکت جالبیه و نتیجه هم میده اما باید تحت شرایط خاصی انجام بشه.
اول بگم بمب گوگلی چی هست! بمب گوگلی در واقع منحرف کردن موتورهای جستجو به یک صفحه خاص( صفحه هدف) برای رسیدن به یک منظور خاص هست و این کار از طریق لینک دادن های زیاد به صفحه هدف در سایتهای گوناگون و دارای بیننده زیاد انجام میشه.با این کار موتورهای جستجو( همه موتورها نه فقط گوگل) دچار خطا شده و به جستجو کننده رو به صفحه هدف راهنمایی می کنن.
...

يادداشتهاي فرخ
خليج هميشه فارس تنها يك نام نيست، يك هويت است. يك دنيا مفهوم است. خليج فارس با پيشينه تاريخي و كهن خود نه يك خليج كه يك اقيانوس است

هشت پا
ظاهرا اينروزها همه در تدارک تکه پاره کردن اين گربه نشسته بر ديوار آسيا هستن. آمريکايها در اوايل دهه نود طرحي مطرح کردن با عنوان دمکراسي موزائيکي!! يعني ايران قدرتمند در کنار کشورهاي کوچک و بدون هويت سياسي و تاريخي جدي که اغلب داراي هويت مجعول هستند که حاصل سياستهاي استعمار پير در اوايل قرن بيستم در منطقه ميباشد مثل کويت ،عراق ،بحرين و قطر و ساير شيخ نشين ها و حتي جمهوري هاي تازه استقلال يافته اي مانند ارمنستان ، جمهوري مجعول آذربايجان و ترکمنستان و...

a saucerful of secrets
لابد جریان موسسه National Geographic و نام‌گذاری خلیج همیشه فارس به عنوان خلیج عرب ـ در کنار فارس! ـ و مابقی قضایا را شنیده‌اید...

http://mutantevil.blogspot.com/
arabian gulf is Persian.

ديوارنوشته ها
اين جريان نشنال جئوگرفيک رو من همچين با تعصب دنبال نمی‌کردم که خليج هميشه فارس و نژاد آريايی و فلان. چون عقيده دارم اونقدر مشکل ديگه هست که اگر قراره به اون ها توجه بشه، ديگه خليج فارس و خليج عربی جزو رتبه های آخر می شن(الان ديدم نگار هم مثل من به همچين نتيجه‌ای رسيده، اما هم امضا کرده هم لينک داده!)، اما خب ... به قول معروف بدون هيچ دليل خاصی، just felt like امضا کردن اون اعتراض‌نامه، و بعد لينک دادن.
به هر حال، توجه کنيد که مشکلات داخل مملکت تحت تاثير اقدامات يه عده نابغه مثل آقای احمدی نژاد(با اون طرح انقلابی مونو ريلش) يا بشردوستان ژنده‌پوش نمايندهء مجلس ايجاد شده، اما مسئولان نشنال جئوگرفيک مسلماً انسان های منطقی و باشعوری هستن.نه؟

پناه
arabian gulf

استاد علی اکبر دهخدا

نگره هاي فلسفي قرن بيست و يکم از ديد يک روان پريش
We Go To Arabian Gulf On Holidays

Words Are Timeless
بمباران گوگلی و حمايت از هويت ايرانی..

غضروف

چـرا نـگـاه نـکـردم؟
برای خليج فارسمان، برای اينکه موتورهای جستجوی گوگل هم خليج عربی را پس بزنند:خليج عربی ناموجود

سلام

مینا

تنبل خانوم

پسران فردا
همه فرمودن به arabian gulf لينك بديد. ما هم می‌گيم چشم! به arabian gulf لينك می‌ديم. اگه اشتباه نكنم لينك‌های تكراری و زياد پشت سر هم رو گوگل می‌فهمه و ناديده می‌گيره. همون يكی دو تا كوچولو به arabian gulf لينك بديد٬ خوش است! كليك هم كرديد كه چه به‌تر.

وضعيت ارتباطات کشور
مجله National Geography در نسخه جديد اطلسهايش به خاطر تاثير ( يا احتمالا باج) از عربها ، به جاي اسم خليج فارس نوشته اند خليج عرب و جلوي اسم جزاير ايراني خليج فارس نوشته اند جزاير اشغالي!!!!!!!!!!!

SEPANTA
نشنال جئوگرافی در يک قدام احمقانه نام خليج العربی را کنار نام هميشه جاودانه خليج فارس آورده است برای دفاع از کيان مقدس کشورمان به اين حرکت بی خردانه اعتراضی جاودانه خواهيم کرد.

همه دنياي اميد

راه ميان‌بر
دوستان گرامي‌اي كه هنوز به هر دليلي اقدام به اعتراض براي نامگذاري خليج عربي (به جاي خليج فارس Persian Gulf) در آخرين اطلس «نشنال جئوگرافيك» نكرده‌ايد، لطفا لحظه‌اي كار و پيشه و تجارت و پول درآوردن و هركار خوب و بد ديگري را كه مي‌كنيد بذاريد كنار و دست كم يكي كارهاي زير را انجام دهيد...

دوستانه
سلام به همه دوست دارين بدونين arabian gulf کجاست؟

Tell me about the gone land Swallow

yadegari

يه جور ديگه
ظاهرا استفاده از نام جعلي خليج ع ر ب ي يا به قول انگيليسياي چش چپ
Arabian gulf
باعث شد كه آقايان وزارت ارشاد هم دست به كار شوند و خبر به رويترز هم كشيده شد، گرچه در عرف بين المللي اعتراض به موارد اينچنيتي بر عهده وزارت امور خارجه كشور ها است.
به هر حال امضاي اين تومار اينترنتي در محكوميت اقدام موسسه نشنال جئوگرافيك در درج نام خليج عربي در كنار خليج فارس به دوستان توصيه ميشود.

نورافکن

farshad

امیر
این هم از دهن کجی ما. برای من البته یک ای میل آمده که در آن این متن نوشته شده...

گردباد
The Gulf You Are Looking For Does Not Exist...

خيابان شماره ۱۱
سلام بر همه بلاگر هاي عزيز.من بعد از مدتهاي مديد با يک بلاگ جديد آمدم. خوب براي شروع به نظرم بهتره که يک لينکي به اين خليج هميشه فارس بديم .

رأی مخفی
بمب گوگل منفجر شد. خیلی خبر خوبی بود. واقعاً توانایی وبلاگ ها شگفت آور است. من فکر می کنم که از این توانایی می توان برای انجام کارهای اساسی تر هم استفاده کرد، و دقیقاً به همین دلیل ترس و وحشت مسئولین جمهوری اسلامی از گسترش وبلاگها را کاملاً درک می کنم. واقعاً حق دارند که بترسند.

خجسته
درباره خليج فارس حتما همه شنيده ايد . ( اگه نشنيده ايد مشکل خودتان است سعی کنيد بشنويد . )

پژواک ترديدها
1-برخی از دوستان با نگاهی انتقادی به کليت ماجرا،اقبال عجيب و غريب به اين قضيه را بيشتر نشات گرفته از بی هزينه بودن اين اقدام (از نظرگاه سياسی)و نوعی نژاد پرستی و عرب ستيزی ذاتی ايرانيان می دانند.با اين که نمی توان از برخی رويکردهای ايرانيان که بر اساس تئوری بدست آوردن همه چيز بدون کمترين هزينه بنا شده(و در سالهای اخير خصوصن 2 انتخابات آخر نماد و نمود بيشتری داشته)به آسانی گذشت اما ...
2-اما مساله ی نژادپرستی،با همه ی غرور و نخوتی که در ناخودآگاه ايرانيان جاری و ساری است و ترجيع بند:هنر نزد ايرانيان است و بس...

بهار
حمله به نشنال جئوگرافی

آسمان مال من است

zaneirani
Persian Gulf will remain persian is one of the most Active-Top 10 Petitions!

گل سنگ

سامانيس

غـــــول چـــراغ
بعد از جنجالی که بر سر اسم خليج فارس در اطلس جديد نشنال جئوگرافيک به پا شد و ايميل‌ها و طوماره اين کاری که در وبلاگ لگوماهی پيشنهاد شده نيز جالبه:

قاصـدک
براي همراهي در امر خطير و عمليات متهورانه تركاندن بمب گوگولي اين تركيب ناپسند و نادرست پايين را بكليكيد:...

مسافر
به پيشنهاد لگوماهي عزيز! با دادن لينك به صفحه زير و فقط با استفاده از اين كلمه (خليج عربي به زبان انگليسي) يك بمب گوگلي درست كنيد

اپسيلون
arabian gulf ? You Mean Persian Gulf

هوش مصنوعي و رباتيک
حالا اگه ميخواين بازم خبرای دمغ کننده بشنوين، نريد و اين اعتراض رو امضا نکنين و گرنه خب بريد ديگه ...

Iranetsol
خوب حتما قضیه این یاروها رو که بجای خلیج فارس خلیج عربی نوشتن اینا رو که می دونید . بحث سر اینه که چطوری حال اونایی بجای Persian Gulf می زنن Arabian Gulf رو بگیریم . به همین خاطر دیدم برو بچز یه سری لینک باحال درست کردن که خواهش کردن هر کس که دوست داره اعتراض کنه به این قضیه بیاد و با کلمه Arabian Gulf به این صفحه ها لینک بده

Musing Over the Ontological Status of a Boiled Egg
It wasn't bad enough that they burned our ancient libraries, destroyed our universities, flooded our irrigation systems and imposed their damn religion on us. Now their campaign to change the name of the Persian Gulf to the Arabian Gulf is making headway, as the latest edition of the National Geographic Atlas has labeled the Persian Gulf the "Arabian" Gulf.
...

یادداشت های یک پسر ۱7 ساله
من آدميم که هيوقت کاری به اينچيزا نداشتم اما از بعضی چيزا زورم ميگيره....شما هم اينجا رو بخوندی و انجام بديد:

padideie mehr
من کمی تا قسمتی خيلی ناراحتم...]چه احساسی خواهيد داشت اگه روزی الان يا در آينده با فرزندتوم بنشينيد و ايران را بهش نشون بدين و بگين اين پايين هم خليج فارسه بعد بچه تون و خودتون هرچی بگردين پيداش نکنين چرا؟چون شده...خليج عربی!!!بخوانيد و خودتان تصميم بگيريد...

40tikke

Dreams and Nightmares

مازيار
دست خودم نیست اما نوشتن خلیج عربی حتی اگه به انگلیسی هم باشه، حتی اگه مثل اینجا هدف چیز دیگه هم باشه بازم حالمو بد می کنه. عربی مربی نداریم. خلیج فارس. خلیج چی؟ فارس. دو زاریت افتاد به عربی چی میشه؟

jbjchannel
Lose Yourself , But Do NOT Lose Your Country Or Your Identity
IN MEMORY OF PERSIAN GULF

سوسک نامه
بيايين از طريق گوگل کسانی رو که خليج عربی رو جستجو ميکنن بمباران گوگلی کنيم.

نمايه

من، امير علي

yek panjere
اين نوشته به خاطر اونه که هر کس تو گوگل جستجو کرد “خليج عربی” اولين صفحه‌ای که ببينه اين صفحه باشه که توش نوشته "خليج عربی وجود نداره و خليج فارس رو جستجو کنين"! اگه زياد لينک بديم اون‌وقت درجه‌ی اين لينک بالا می‌ره تو گوگل و ممکنه اون بالاهای جستجو بياد.

afsoon
... و يک نکته کوچک ديگر: آدم اگر بي تفاوت يا محافظه کار باشد و اظهار عقيده نکند، خيلي بهتر از آن است که براي ابراز وجود مخالف خواني کند و افاضه کلام که : يک اسم ارزش اين حرفها را ندارد وانگليسيها و فرانسويها سر ناميدن کانال مانش توافق دارند( که اين هم جاي بحث دارد) و آدمهاي ريز بينند که به اسم مي چسبند...حتي مخالفت هم بايد به موقع باشد، چون اين روزها خيلي کم فرصتهاي اينچنيني پيش مي آيد که ايرانيها با طرز فکرها و منشهاي مختلف سياسي، روي يک مسئله مشترک توافق داشته باشند.

http://shahab32mohsen.persianblog.com/

گسترش هفتگي
عجالتا ما دستور داريم دهن خيلی‌ها رو امروز سرويس کنيم.

hamid reza
يه مطلبی رو توی وبلاگ لگوماهی خوندم...ايده ی جالبيه برای اعتراض...تا حالا نه شنيده بودم نه ديده بودم...تورو خدا همکاری کنين و تا تهشو بخونين و بهش عمل کنين که حال اين عربای بی شرف رو بگيريم...هر کاری کردم اينجا بذارمش نشد...قاطی پاطی شد...خلاصه بخونينش...

حکیم
خليج فارس، بمباران گوگلي

من و نی نی و بابائیش
هرچند که اعتقاد دارم فارسی بودن اين خليج در حال حاضر چيزی جز نابودی و پايمال شدن نداره ولی اينکار رو کردم شايد افتخارش برای آيندگانمون بمونه.

آلاچیق دونفره

جوینده
اما قضيه Persian Gulf هم اين روزا نقل email ها و message ها و وبلاگها شده ... ميبينم که همه ايرانی ها هم ماشالله غيرتين ها...

Location: Texas
We are google-bombing that non-existing body of water, arabian gulf.
Many thanks to Legofish for coming up with something more effective than signing online petitions.

الهام
Persian Gulf will remain PERSIAN

طنين يك ترانه

مریم فرشبافی
پدر و دايی من بنا به دلايل شغليشون زياد به کشورهای ديگه مخصوصا آلمان سفر می کنن ...اکثرا هم به خاطر ساعت های پرواز و برنامه منظم و پروازهای تقريبا همه روزه ؛ هواپيمايی لوفت هانزا رو انتخاب می کنند ...کسايی که با اين شرکت هواپيمايی سفر کرده باشند می دونند که بر اساس هزار مايل هايی که شما با اين شرکت هواپيمايی طی کرده باشين امتيازهايی رو دريافت می کنيد يکی از اين امتيازات سناتور کارته که يک سری امتيازات به اون شخص ميده که من ديگه اينجا توضيح نمی دم ...

دامون مقصودی
به تغيير تدريجی نام «خليج فارس» به «خليج عربی» (يا هر چيز ديگری) اعتراض کنيد.
اميدوارم برايتان مهم باشد. نه اين‌که ما تکه‌ای از زمين را ـ که اتفاقاً زمین نیست و آب است ـ برای خودمان بخواهيم. اين‌که ما ماييم، با نام خودمان، و اگر قرار باشد در اين وضعيت که بی‌آبرو و بی‌هويت شده‌ايم در دنيا، هر کسی تکه‌ای از ما بودنمان را برای خودش بردارد، فردايی ـ که خدا کند خيلی دير نباشد ـ که باز ما ما می‌شويم، چيزی ازمان نخواهد ماند...

pixelak

Hamid Moshksar
دوستان گرامي‌اي كه هنوز به هر دليلي اقدام به اعتراض براي نامگذاري خليج عربي (به جاي خليج فارس Persian Gulf) در آخرين اطلس «نشنال جئوگرافيك» نكرده‌ايد، لطفا لحظه‌اي كار و پيشه و تجارت و پول درآوردن و هركار خوب و بد ديگري را كه مي‌كنيد بذاريد كنار و دست كم يكي كارهاي زير را انجام دهيد ...

من و تنهايی دل
Using any fraudulent names such as the "Arabian Gulf" is in fact inducing political animosity. Persian Golf will remain Persian

http://tanhayegooshegir.persianblog.com/

ميترا
نشريه نشنال جئوگرافيك (National Geographic) كه يكى از معـتـبـرترين اطلس هاى جهان را منتشر مى‌كند در آخرين نسخه منتشر شده از اين اطلس در كنار نام خليج فارس، خليج عربى را نيز گنجانده تا به استدلال مسئولان اين اطلس براى جستجوگران اينترنتى كه «خليج عربى» را كليد واژه قرار مى دهند امكان دسترسى فراهم باشد!

افقي ديگر , ويتامين ك
معمای هفته (حل کنيد و جايزه بگيريد)توقيف نفتكش سازمان تبليغات اسلامي به خاطر فعاليت غيرقانوني در خليج فارس
نفتكش مذكور كه «روگان» نام دارد، بدون مجوز قانوني، اقدام به جمع‌آوري ضايعات نفتي شركت «فلات قاره» در خليج فارس مي‌كرده است. ناخدا و پانزده خدمه اين نفتكش، از اهالي اوكراين و دو ملوان آن نيز از اهالي روسيه هستند كه به همراه نفتكش توقيف شدند.
حالا شما رابطه تبليغات ،آنهم به سبک اسلاميش، (کالا با پوشيه و مقنعه و چادر) را با ضايعات نفتی پيدا کنيد

اسطوره های مصر

خاطرات سیب
ما هم در اعتراض به نام خليج عربی لينک Arabin Gulf رو قرار ميديم!!!!!
البته مطمئن نيستم کارم درست باشه. ولی ملی گراييه و هزار درد سر. فکر کنم ما ایرانی ها هنوز تو فرهنگ سياسی اونقدرا پيشرفت نکرديم که بخوايم از دهکده جهانی و اينجور چيزا حرف بزنيم. ما بهتره اول تمرين کنيم که با هم متحد باشيم

سيبو

یادداشت های یک آدم ول معطل
پی نوشت:شايد مسخره باشه که پی نوشت رو اول متن اضافه کنم اما مهمه..لطفا قبل از اينکه چرت و پرتای منو بخونين به کليک روی اين لينک بکنيد ضرری نداره

پسر شمالی
اگر ايرانی و هموطن من نيستيد که هيچی..... ولی اگر فرزند ايران زمين هستيد..... هموطنان شما به انتظار شما هستند

فرهنگ ايرانيان باستان
خلِيج فارس برای همیشه خليج فارس خواهد بود و به کوری چشم دشمنان و دیوصفتان، ايران همیشه پاينده خواهد ماند.
وظيفه هر ايراني، دفاع از هويت ملی و تاريخی و خاک اجدادی خود می باشد.
بارها اين مسئله از طرف ايران‌دوستان بيان شد، ولی چه بسا ! که صدای ما از اين صفحه وبلاگ فراتر نمی رود !
...

دل تنها
در اعتراض به عمل زشت و توهين آميز موسسه نشنال جغرافيک در تغيير اسامی تعدادی از جزاير و خليج هميشه فارس در آخرين نسخه خود لطفا روی لينک Arabian Gulf در قسمت لينک وبلاگ کليک کنيد...

شطحيات
در راستاي بمباران گوگلي و خليج فارس و ساير قضايا

ohum

حالی ببر داداش...
بالاخره لينك دادن به arabian gulf كار خودش رو كرد و بمبارن گوگلي درباره arabian gulf نتيجه داد. الان اگر عبارت persiangoogle.persianblog.com رو در گوگل جستجو كنيد اولين نتيجه سايت arabian-gulf.info هستش كه در حقيقت صفحه اي است كه بعد از رفتن به arabian gulf به آن مي رويد.

matrix
You think it's funny the mess with my SS mind ?
Wanna see the Arabian Gulf huh ?

الهه

aseman

مهندسي شيمي
نام خليج فارس، هميشه خلیج فارس بوده و خواهد بود. به کار بردن عنوان «خليج عربی» در کنار نام تاريخي خليج فارس، بی احترامی به تاریخ ایرانیان است و درخور حساسیتی جدی از سوی ایرانیان در سراسر دنیا.
اين عملکرد موسسه National Geographic برای هیچ فرد ایرانی پذيرفتنی نیست. لذا بدینوسیله اعتراض خود را به این عمل که یک تحریف تاریخی محسوب میشود، اعلام ميکنيم.

ورود ممنوع
نميدونم چرا ما ايرانی ها هميشه مجبوريم در حال جر و بحث و تلاش برای گرفتن حقمون باشيم .

خپیت و افاضاتش
شاید نوشتن این مطلب یه چندروزی دیر­باشه. ولی ماهی روهروقت از آب بگیری تازه­ست (الان بحث جدیه نمی­تونم بگم بومیده).هر چند وقت یه بار موضوع خلیج فارس و اسم بی مسمی­ای که عربها روش گذاشتن سر زبونها میاد.ولی این دفعه جدیه...

مرثيه ای به قافيه...

يادداشتهای يك كلاغ

مهسا
من هم بازی ! از اين بازی ها دوست دارم: Arabian gulf

http://saheletoofani.persianblog.com/

لولوي پشت شيشه ها
از اين ايده‌اي كه خورشيد خانوم تعريفشو كرده در مورد بمبارد گوگلي خيلي خوشم اومد.
منم جوگير شدم و لينكش رو گذاشتم!!!
اينم يه حركت فرهنگي خداپسندانه!!!

Ve Ri Tas

دو x دو
از همه بلاگر ها ميخواهم برای مبارزه با استفاده نام جعلی خليج عرب به جای خليج فارس اين لينک را در بلاگ های خود استفاده کنند http://legofish.com/arabian_gulf.htm اين کار که به نام بمباران گوگلی است باعث ميشود که اگر کسی خليج عربی را در گوگل سرچ کرد اين صفحه برای او به نمايش در بيايد.

ماهي سياه كوچولو
در راستای بحث روز خلیج فارس (Persian Gulf و Arabian Gulf)
لطفا اینجا رو هم امضا کنید

ايران‌آرا
بمباران گوگلی توسط نو جوانان و جوانان وبلاگنويس يکهفته ای است که شروع شده است،
به اين بمباران بپيونديد، چگونه؟ با رفتن به اين سايت[+] از جزئيات کار آگاه خواهيد شد.

عصر جديد
به مناسبت اقدام سياسی موسسهء نشنال ژئوگرافيک، در تغيير نام خليچ پارس به نام مجعول خليج عربي، اينجانب از طريق لينک arabian gulf در بمباران گوگلی شرکت می کنم.
برای در جريان قرار گرفتن در مورد بمباران گوگلی به اينجا برويد.

parya
مسئله ی مسخره ی خليج عرب رو که ديگه همه ميدونين! برا اعتراض اين لينکو>> arabian gulf حتما بذارين تو بلاگتون

من و مون زير يه آسمون

http://kaateb.blogspot.com/

گاهنامه
قبلاْ در اينجا يادداشتی بود درباره ماجرای اخير هسته‌ای که ترجيح دادم بجای آن به بمباران گوگلی بپيوندم. شرح جزئيات را می‌توانيد اينجا بخوانيد.

امير حسابدار

بارون بهاري
فعلا ميخواستم اين لينك رو بگذارم فقط !‌مثلا ! هر چند فكر ميكنم گذاشتن اين لينك توي سايت و بلاگهاي هيت دار فايده داره نه اينجا اما خوب نميمرم كه !‌ميگذارمش . خلاصه كه Arabian Gulf

پيشي کوچولو

گام نخست

دو کلمه حرف حساب
ظاهرآ مجله‌ی National Geography در اطلسی که برای سال ۲۰۰۵ منتشر کرده تغييرات زير رو ايجاد کرده...

کاپیتان نمو
اقدام بسيار جالب و قابل تقديری از طرف برخی از دوستان انجام شده و نياز است که در اين اقدام دست همکاری به اونها داده بشه. بنابراين بهتره که ما هم به نوعی اعتراض خودمون رو نسبت به اين اقدام نشون بديم. از همه دوستان وبلاگی خواهش دارم که حداقل يک نوشته وبلاگشون رو به اين موضوع اختصاص بدند و اسم «Arabian Gulf» يا «خليج العربی» رو همراه با لينکش در وبلاگشون بگذارند...

من و روحم
يادم مياد حدود ده دوازده سال پيش بود كه امارات براي ورود هر كالايي به بندر آزاد دوبي ، تصويب كرده بودن كه بايد برچسب و ساير متعلقات كالاها بايد با اسم خليج عربي باشه . در مقابلش سازمان عمران كيش هم بلافاصله تصويب كرد كه كليهء كالاهاي ورودي بايد با عنوان كامل خليج فارس وارد بشه ،و نه حتي خليج خالي ، وگرنه از ورودش جلوگيري به عمل مياد . يادمه كه اون موقع از اين تصويب خيلي كيف كردم . الان هم از شنيدن اينكه ميخوان خليج هميشگي فارس ما رو به نام ديگه اي بخونن ، دلم به درد مياد . تا الان هشت هزار و خورده اي امضا اونجا جمع شده...

موج
خلیج فارس همیشه فارس میمونه. اگه همه دنیا هم بخوان اسمشو بذارن Arabian Gulf باز اسمش خلیج فارسه. تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی همیشه ایرانی میمونن تا چشم این عربای شیخ نشین اماراتی و بقیه دربیاد.

ترنّم
شنيدم که می خوان اسم خليج فارس قشنگمون رو بذارن خليج عرب ... اما ما نبايد بذاريم ... خليج ما که واسه عربا نيست ... مال خودمونه.... واسه اينکه نذاريم اسمش رو عوض کنن برين اينجا رو امضا کنين همينطور اگه وبلاگ دارين حتما به اين دو تا صفحه با همين اسمها لينک بدين : خليج العربی ، arabian gulf

Monajjem Bashi

مهران

آستانه 2

http://pishoomad.blogspot.com/
نام خليج فارس، هميشه خلیج فارس بوده و خواهد بود. به کار بردن عنوان «خليج عربی» در کنار نام تاريخي خليج فارس، بی احترامی به تاریخ ایرانیان است و درخور حساسیتی جدی از سوی ایرانیان در سراسر دنیا...

پارس ژورناليست

سپهبد
Everything you need to know about Arabian Gulf

نوشی
اما فقط خواستم خواهش کنم اگه سختتون نیست روی لینک arabian gulf یکی دو بار کلیک کنید. یه اعتراض کوچولوئه واسه ایرانی دونستن خلیج فارس. ممنونم.

امیر
این هم از دهن کجی ما.برای من البته یک ای میل آمده که در آن این متن نوشته شده

Anti Memoirs
اين قرار است بشود بمب گوگلي: چون آدم‌هاي زيادي به اين لينک مي‌دهند (يعني شما هم لينک بدهيد)، گوگل اين صفحه را به بالاي ليست خود مي‌برد. پس از آن، هر کس خواست به دنبال اين اصطلاح اشتباه بگردد، سر از آن صفحه در مي‌آورد و متنبه مي‌شود...

Persian Diva

Persian Gulf
The words "Arabian Gulf" elicit a spoof message: "The Gulf you are looking for does not exist. Try Persian Gulf."
The practice, known as "Google bombing", has been used in the past against George W Bush, who comes up under "miserable failure".
...


ـ دو مطلب زير هم با اينکه در ارتباط با بمباران گوگلی نيستند ولی خواندنی اند يکی عکس های قديمی که الفبا از خليج فارس پيدا کرده و ديگری مطلب مريم نبوی نژاد که پشنهاد خوبیست برای خراب کردن ريتينگ اطلس NG در آمازون .

ـ ترتيب خاصی در مرتب کردن فهرست بالا نبود. تنها بر اساس تقدم ديده شدن آنها را سورت کرده ام.

ـ اين ليست به تدريج تکميل خواهد شد. ضمنا دوستانی که در اين رابطه اقدام کردند و اسمشان نيامده و يا اقدام می کنند لطفا من را در جريان بگذارند تا لينکشان را به ليست شرکت کنندگان در اين اقدام تاريخی اضافه کنم.

سربازان وبلاگ نويس

خليج العربی Arabian Gulf Gulf خليج

دوستان عزيز وبلاگ نويس وقت وقته دست بالا زدن و اقدامات عملی است. حالا زمانی است که بايد اثبات کنيم که ايرانی واقعی کيست و ايران واقعی چيست. وقت آن است که به دنيا بفهمانيم که هر چند ايرانی سالهاست که محکوم به حکومت پذيری عرب تبارها و عرب نماها شده ولی عرب نيست. موعد آن رسيده که به NG و AP و Yahoo و کوفت و زهرمار اثبات کنيم که ايرانی واقعی سرزمينش را چون جان عزيز دارد و اگر حکومتگر فاسد نالايق بی هویّت ملک ايرانش را وجه المصالحه ای برای پر کردن جيب خود در معامله با دريوزگان آن سوی آب قرارداده دليل بر آن نيست که ايرانی نيز همان کند.

و اما چه بايد کرد
دوست عزيزم لگوماهی پشنهاد بسيار خوبی داده که کاملا عملی است. پشنهاد بسيار ساده است. کافيست که کلمات Arabian Gulf ، Gulf ، خليج ، و خليج العربی ("ی" ها بايد عربی باشد) را به دفعات در پست های وبلاگتان به صورت هايپرلينک بياوريد (مثلا در ابتدای هر پستتون و در ستون لينک های دائميتان) و لينکی که به اين کلمه می دهيد نيز www.persiangulfonline.org خواهد بود که سايت سازمان رسمی دفاع از اسم خلیج فارس می باشد. نتيجه اين کار ـ اگر همه با هم آنرا انجام بدهيم ـ این می شود که با جستجو بر روی کلمات arabian Gulf و خليج العربی سايت خليج فارس در بالاترين رتبه قرار می گيرد.

باعث افتخار من هست که می توانم مثل يک سرباز خط مقدم جزو اولين کسانی باشم که گوگل را اينچنين بمباران می کنم. سربازان وطن! سربازان وبلاگ نويس! بشتابيد که اين بار اين ما هستيم که بايد قدم پيش بگذاريم. صفای قدم تک تکتان.

توضيحات ضروری:
يکم ـ من چون اطلاعات فنی ام بسيار ناقصه. ممکنه که در توضيح روش کار اشتباهاتی داشته باشم. خواهشم اينه که اگر کسی اطلاعات کاملتری داره و يا روش بهتری برای اين کار می شناسه اعلام کنه تا بتوانيم اين کار را به بهترين نحو انجام بدهيم.

دوم ـ وبلاگ نويسان را می توان به دو دسته عمده تقسيم کرد. آنها که برای رقابت آمده اند و نخوت می فروشند و گروهی که برای رفاقت آمده اند و خريدار عشق اند. هر چند که گروه اول هم چون گروه دوم اکثرا افرادی هستند با شخصيت و معلومات بالا و قابل احترام، ولی به دليل نوع خاص تفکرشان که بر مبنای ناديده گرفتن هر گونه ديدنی در پايين دست شکل گرفته، معمولا مخاطب من نيستند و من را با آنها کاری نيست.
با اين وجود در اين مورد خاص از اين دوستان هم تمنا دارم به اين حرکت بپيوندند و برای يک بار هم که شده از دغدغه افت کلاس و ترس از معروف کردن اين و آن در بيايند.
دوستان! نگران نباشيد! در اين حرکت جمعی شما تنها و تنها بايد به يک سايت لينک بدهيد و آن يک سايت رقيب شما نيست، که مکمل شماست و شهرتش نه تنها ضربِه ای بر غرور و شهرت شما نخواهد بود که باعث افتخار و سربلنديتان خواهد شد. سايت سازمان حمايت از نام خليج فارس

اضافات بسيار مهم:
در زمانی که اين مطلب را آماه می کردم لگوفيش مطلبش را به روز کرد و اعلام کرد که يک سايت درست کرده که بسيار بهتر از سايتی که قبلا معرفی کردم ميتونه صدای اعتراض ما را به گوش دنيا برسونه. بنابر اين قويا توصيه می کنم که به جای لينک persiangolfonline.org از لينک http://legofish.com/arabian_gulf.htm استفاده کنيد به شکل زير:
خليج العربی
Arabian Gulf
خليج
Gulf

Sunday, November 21, 2004

ل مثل لينک

.
دوستان! خليج فارس داره رسما خليج عربی ميشه ها! باور نداريد بريد اين مطلب را از ياهو و AP ببينيد.
حالا که باورتون شد بريد و به اين پتيشن رسمی يک امضای ديگه اضافه کنيد.

اين ويدئو هشداريست برای آنها که بار زياد دارند و جای کم.

ديوانه از قفس پريد. اين آقا تصميم گرفته که به آب مصرفی روزانش يک جوی ناقابل اضافه کُنه.

برای کسانی که توی آمريکا زندگی می کنند و لپتاب مجانی دلشون ميخواد.

قاتل هارد ديسک.

Friday, November 19, 2004

نتايج نهايی مسابقه طنز تصويری

.
اول :
چاپ اول با ۲۷ امتياز
دوم :
راديوسيتی با ۲۳ امتياز
سوم مشترک:
فانوس (س. ع. دشمن شناس) و عصيان با ۲۲ امتياز

به وبلاگ های بالا به عنوان جايزه هر يک به مدت يک هفته يک آگهی تصويری در سايت صبحانه و وبلاگ خورشيد خانم اهدا خواهد شد.


با کليک روی تصوير بالا جدول نتايج نهايی برای ده نفر اول را در فرمت اکسل ببينيد.

با اندکی تاخير به دليل مشکلات شخصی و نه به دلايل دوستان دشمن شناس نتايج نهايی مشخص شد.

اين مسابقه متاسفانه چه از لحاظ کيفيت طنز ها و چه از نظر کميت و تعداد شرکت کنندگان آنچنان که انتظار می رفت نبود. هر چند که دلايلی از قبيل عدم تبليغ مناسب و تازه و ناشناخته بودن اين حرکت نيز در اين مورد بی تاثير نبود.

از مجموع ۲۶ طنز بررسی شده از طرف داوران تنها هفت طنز نمره قبولی گرفتند . به اين مفهوم که اگر حد اکثر نمره ای که به هر طنز تعلق می گرفت را چهل و حد اقل آنرا صفر در نظر بگيريم (با توجه به نمره حد اکثر ده برای هر طنز از طرف هر يک از چهار داور) تنها هفت طنز توانستند نمره ای مساوی يا بالاتر از بيست داشته باشند. ميانگين امتياز طنز ها هم ۱۷.۶۵ بود که نشان از ضعف مفرط بسياری از کار ها داشت.

دست و دلبازترين داور پيام بود با ميانگين ۷.۰۸ بعد از آن زيتون، ناصر خالديان و ف. م. سخن به ترتيب با ميانگين های ۴.۵۴، ۳.۲۷ و ۲.۷۷ سختگيرانه تر عمل کردند.

هيچ يک از داوران تا زمان انتشار اين نتايج از نام وبلاگ ها و نويسندگان آن اطلاعی نداشتند بنابراين مبنای قضاوت هايشان تنها بر اساس جوهر متون ارسالی بوده و نام وبلاگ و وبلاگ نويس تاثيری در قضاوت های آنها نداشته. بالاترين امتياز و تنها نمره ۱۰ را پيام به طنز ارسالی چاپ اول داد. طنز های ۱۰ نفر اول در زير عکس های مربوطه در انتهای اين پست معرفی خواهند شد.

به علت نمره پائين باقی دوستان از معرفی باقی طنز ها در اين وبلاگ صرف نظر می کنم ولی اگر دوستانی که معرفی نمی شوند تماس بگيرند جزئيات امتيازشان را برايشان ارسال خواهم کرد. قرار اين بود که يک بخش هم برای نظر خواهی از خوانندگان در مورد ۱۲ طنز برتر داشته باشيم ولی به دليل کيفيت و کميت پائين و همين طور مشکلات فنی که امکان يک کار تميز و بدون اشکال را نمی داد از خير آن گذشتم و صرفا به نتايج حاصل از ارزشيابی داوران بسنده کردم.

نظرات داوران در مورد اين مسابقه:

ف. م. سخن
"آقاي تمدن عزيز
به نوبه ي خودم تشکر مي کنم از شما به خاطر زحمتي که براي برگزاري مسابقه ي طنز تصويري کشيديد. از دوستان عزيزي هم که زحمت کشيدند و بر روي تصاوير انتخابي شما طنز نوشتند تشکر مي کنم. البته فرصت تنگ بود و احتمالا عده ي زيادي از اين مسابقه با خبر نشدند، که اميدوارم در مسابقات بعدي تعداد بيشتري شرکت کنند.

اما چند کلمه اي در باره ي اين مسابقه و امتيازي که من به عنوان يک بيننده و خواننده به نوشته ها دادم؛ تصاوير انتخابي شما براي طنز نويسي جدا سخت بود! نمي شد بر روي آنها زياد مانور کرد و خلاقيت زيادي لازم بود تا از آنها مطلب طنز خوبي بيرون کشيد. علت اينکه بالاترين امتيازي که من به تصاوير دادم از 5 فراتر نرفت قطعا همين بود والا دوستان نهايت ِ ذوق و قريحه شان را به کار برده بودند. يک عامل ديگر هم عجله اي بود که دوستان کرده بودند و به نظر مي آمد که اولين فکري که به ذهن شان رسيده بود، بدون بازبيني مجدد و صيقل دادن، همان را نوشته و ارسال کرده بودند که اين را اگر در مسابقات "باشگاهي" جايز بدانيم، در مسابقات "جهاني" قطعا قابل قبول نخواهد بود و اگر شما بار ديگر مسابقه اي در سطح "جهاني" برگزار کرديد، دوستان بايد کمي روي کاري که مي کنند وقت بگذارند.

در داوري پنج عامل را در نظر داشتم که يکي از آنها قطع ِ نظر از سياسي بودن يا نبودن متن، هماهنگي نوشته با تصوير بود. مثلا شماره ي 3 و 4 و 19 و 21 و 24 اگر فقط اين عامل شرط بود، بايد حدود هفت هشت امتياز مي گرفتند، و 6 و 11 و 18 کمترين امتياز را مي گرفتند اما اين مهمترين فاکتور نبود.

بعضي متن ها هم ذهنيت نويسنده را بدون ارتباط با تصوير بازتاب مي داد که البته امتياز زيادي نمي شد به آنها داد.

در يکي دو متن هم، يکي دو جمله بود که اگر به تنهايي در کنار عکس مي آمد، امتياز زيادي مي گرفت منتها به خاطر آمدن جمله هاي نالازم اثر طنز آنها ضعيف شده بود، مثل طنز شماره ي 8 و 10.

به هر طريق، به عنوان يک خواننده، به نوشته ها امتيازي دادم که البته سليقه ي شخصي من است و ممکن است نوشته هايي که امتياز ِ کمي از من گرفته اند، نزد ديگر خوانندگان امتياز بيشتري داشته باشند.

امتياز ها را به صورت جداگانه براي تان مي فرستم، و اين نامه را در صورتي که مايل بوديد مي توانيد بعد از اعلام نتايج منتشر کنيد تا دوستاني که زحمت کشيده و در اين مسابقه شرکت کرده اند از نحوه ي امتيازدهي من با خبر شوند.

با آرزوي شادي و موفقيت براي شما
ف.م.سخن"

ناصر خالديان
"سلام آقا عليرضاي عزيز!
خسته نباشي و دستت درد نكنه. اينم نتايج داوري بدون سوت ما! ولي اكثراً
ضعيف بود و اون معيارهاي طنز رو نداشت. چون ديالوگ‌نويسي يا شوخي‌نويسي
براي تصوير، خودش يك اصول و قواعدي داره كه بايد به حالت چهره‌ها و نوع
شخصيت و سوابق اون شخصيت و نوع تصوير و حالت و فرم آدم‌ها و نوع فضا بايد
توجه كرد. كاش برخلاف نظر دوست عزيزمون ف.م.سخن همون «ايجاز» و
كوتاه‌نويسي رعايت مي‌شد چون اكثر دوستان در مورد عكس «توضيح» دادن و طنز
ننوشتن. اما در مجموع كار خودت در اين زمينه بهتر بود! البته دومين
مسابقه حتماً بيشتر شركت مي‌كنن. اون موقع حتماً اطلاع‌رساني بهتري
خواهيم كرد. مثلاً من حتي فرصت نداشتم راجع به مسابقه بنويسم. اميدوارم
بعدها اصلاً يك برنامه‌ي اختصاصي براش بذاري و به صورت دوره‌اي با لوگو و
آرم و اين چيزا باشه. در خدمت شما دوست عزيز هستم. هميشه باشي."

زيتون
"علی تمدن عزیز
سلام... تأخیرم به خاطر این بود که مدتی جواب‌ها در ذهنم وول بخورند و بتوانم بهتر روی جمله‌ها فکر کنم که مبادا حقی ضایع شود. از تعداد کم شرکت کننده‌ها بخصوص درمورد عکس دوم و سوم که خیلی جای طنز داشت تعجب کردم.. فکر می‌کنم شاید چون اولین باربود که این مسابقه برگزار می‌شه هنوز دوستان عادت نکرده‌اند فکرای طنزشان را آزادانه و بدون خجالت بنویسند. مطمئنم اگر این کار تداوم داشته باشد نفرات خیلی بیشتری شرکت می‌کنند.

تلاش کردم که درست و منصفانه قضاوت کنم، ولی تا چه حد موفق شده‌ام معلوم نیست.. امتیازها رو تاحدی نسبی(نسبت به هم) داده‌ام. و چون هر نوشته‌ای برگرفته از فکر یک آدم است به هیچ‌کس نتوانستم صفر بدهم. همانطور که هیچ‌کس رو شایسته‌ی 10 ندیدم. گاهی از طنزی خوشم آمد ولی جمله‌ای اضافی داشت و یا زیاد در مورد آن شخص حقیقت نداشت ولی طنز جالبی بود. گاهی هم حقیقت داشت ولی طنز نبود. سعی کردم طنز قضیه‌رو بیشتر در نظر بگیرم و همینطور شباهت گفتار با ژست‌ها..ا.."

آقای پيام خان منتظر نظرات شما هم هستيم

ده طنز برتر:


عکس ۱: مجلس شورای اسلامی. حداد عادل رئيس مجلس، سعيد ابوطالب کارگردان و نماينده ای که به تازگی از اسارت آمريکا در عراق رها شده و شيبانی رئيس بانک مرکزی در حال نطق.

اول :چاپ اول
حداد عادل : سعید جان ، این شیبانی چقدر حرف می‌زنه خسته شدم . راستی یه کرم ِ مرطوب کننده‌ی دست گرفتم که خیلی خوبه . ببین دستم چه لطیف شده! فقط بین خودمون بمونه ، آمریکاییه !

دوم : راديوسيتی
اَه ... بابا سعيد جان ول كن دستمو! هي ماچ ماچ ماچ! اين كه نشد آخه، شيباني سكته ي ناقص كرده تو هم اين وامونده رو ول نمي كني!

سوم : فانوس (س. ع. دشمن شناس)

شيبانى: «ما با سياست هاى انقباضى خودمان امسال توانستيم نرخ تورم را در حد رقم پيش بينى شده برنامه، نگه داريم. خوشبختانه با تعامل مجلس محترم …»
پشت صحنه حداد عادل: «ببين دست چپ آقا معمولا به اين شکل روى زانوى مبارکشون قرار ميگيره»
سعيد ابوطالب: «دکتر جون، دست‌بوسى رو که بلدم. شگرد جديد چى بهم ياد ميدى؟»
[همزمان شيبانى براى خودش مشغول نطق است.]
حداد : « اى بابا! شما جوونها چقدر آتيشتون تنده، بابا يک کم صبر داشته باشيد. ما سالها مشغول بوديم. اونوقت شما از در نيومده …»
سعيد: « نوکرتم آقا غلام… »
حداد: « يا الله بيا يک کم تمرين کن، ببوس ببينم کارت رو درست انجام ميدى يا نه؟ »

ابيات

رييس مجـــــلس هفــــــتم بــود «عــادل حـدادى»
بداده ابن آقا را لباس و رخــت دامــــــــــــادى

ز اين پيوند فرخنده، غلام حلقــــــــه گوشش بين
بزد کبريت بر عـــــــلم و ادب، فرهنگ و آزادى

ســـــپاهى گـــــــرد کردنــــــد و به پررويى ناميدند
اداهاى اصـــــــــــــولى را ارزشـــــــهاى آبادى

چريک پير سياسان، بخورد يک ضرب شست از او
صفايى،خاتـــم کوچک، جناب مـــــــيردامادى

به يوم الله روز دى(D)*، پريدند خانـــــــــه ملــــت
چو نيروهاى آمريکا، به فتح شـــهر نورمــاندى

به يمن فتح آسانش، بود فرمان که باشـــــــد هم
رييس مجلس خويشم، زخويشان سـنابادى

غرض هر چاکر خادم، بشـد مــداح آن رهـــــــــــبر
يکى ممنوع کرد لبخند، يکى جنگيد با شادى

يکى گير داد به خشــتک، يکى بند کــرد به تنبان
يکى عر زد يکى شيون، يکى تکبير و فريادى

کــــرامات غلام هر روز افـــــزون شـــد ز پيش از آن
به استيضاح خرم روز، وزيد از پشت او بادى!

کسى گفتا که نعلينش شود چون کفش آقا جفت
بياموزد به نوکـــــر ها راه و رســـــم شــيادى

غلام مســــــــجد اعظم شده کـــــــــاردار در آلمان
به «فن» خويش مشغولند هنرمندان اين وادى!

رموز پاچــه‌خــارى را، ســـعيد پرسيد از حــــــــداد
بگفتا گــر تو هــــم مالى، به يکباره ز اوتادى!

* منظور از روز دى همان D-day است!

سوم : عصيان
در پس‌زمينه تصوير صدای شيبانی:
بولعجب نيست گر فرو رود نفسش، عندليبی غراب هم‌قفسش!
ابوطالب: خيلی بی‌معرفتی! آخه اين رسمش بود؟
حداد عادل: به جان تو وقتی شنيدم گرفتنت، نزديک بود اين‌جوری بيفتم تو جوغ آب.

ششم: فوتبالکده ی دنيز
شیبانی ـ به حول و قوه الهی و کمک دوستان موفق شدیم آشی واسه این مملکت بپزیم که چهار وجب روغن روش باشه.
حداد ـ این یارو رو ولش کن! خب. تعریف کن ببینم سربازهای زن آمريکایی چطور بودن؟ چند تاشو تور کردی ناقلا؟!

هشتم: اسداله عليمحمدی
حدادعادل: بگو تو...
سعید ابوطالب: تو
حدادعادل: اوا فدای تو...

عکس ۲ : جرج بوش

پنجم: بی سپرترين از عشق
جرج بوش دربرابراین پرسش از خبرنگار کیهان.اقای دبلیو بوش.ایابه نقش
شوم خود در توطئه علیه امت اسلامی همیشه در صحنه در مواردی چون حذف حضرت
علی از جانشینی پیامبر-شهادت امام حسین در کربلا-قراردادمنحوس ترکمن
چای-انتخاب محمد.خ برای ریاست جمهوری -زلزله بم و راه اندازی شبکه
عنکبوت که توسط برادر حسین ش کشف شد اعتراف مینمایید؟


ششم: سيپريسک
بوش : می بخشید ، خیلی زور آورده بود.

هشتم: نوشتن يا ننوشتن
Ah! Iran's leader and I can make a great team to star in "Dumb and
Dumber", but I guess we will have to flip a coin to decide who is dumb
and who is dumber


هشتم: ناشناس
Bush: Harharhar, did i just say "Nucrear"?! Harharhar!

Wednesday, November 17, 2004

ل مثل لينک

.
خدايان فوتبال دستی . فايل wmv
منبع

قبرستان ماشين های اسباب بازی.

بالشی به راحتی پاهای دوست دخترتون.
اين هم بالشی به راحتی شانه های دوست پسرتون.

آموزش رقص Fukny Chicken .

يک عالمه گربه برای عشاق حيوانات.

سرباز مفتخر


خيليه که پيش ملکه انگليس يشينی و نيشت رااينچنين تا بناگوش باز کنی، ايضأ لنگت را تا فيهاماخالدون

با کليک روی عکس خبر مرتبط را بخوانيد

Monday, November 15, 2004

ل مثل لينک

بابا پينک فلويد. بابا جنين کله پا. بابا گيره. بابا طراحی. ما که بريديم.

اصل نامه استعفاء پاول.

ماشين های لامبورگينی برای پليس ايتاليا.

سيدنی پانوراميک .

مردی با کلاه ماهی.

آهنگ دلخواهتان را اينجا آپلود کنيد تا برايتان برعکس يعنی از انتها به ابتدا بخواند.

مکانی برای تمدد اعصاب . نواها و آهنگ های آرامش بخش.

ديتا بيس تولد ها شامل تاريخ تولد ۱۲۰ ميليون نفر.

آموزش ساخت بهترين هواپيمای کاغذی دنيا.

آموزش گام به گام نحوه استفاده از جستجوگر جديد msn. بسيار خوشمان آمد.

اسباب بازی سگه يا وسيله کمک آموزشی برای مزدوجين! آخه اين هم شد تست؟

من سعی می کنم زياد راجع به لينک ها احساساتی نشم ولی اين يکی واقعا باحاله. نام خواننده، آلبوم يا گروه را بديد تا براتون يک نقد و بررسی بانمک و منفی راجع بهش بده.
Googoosh را سرچ کنيد تا يک خورده بخنديد. اگر دوباره گوگوش را سرچ کنيد آلبوم های ديگشو بررسی می کنه.

آدم درست نيست از خودش تعريف کُنه ولی مردم از بس لينک باحال تدارک ديدم. اين ويديو را اگر نبينيد تحقيقا دوسوم عمرتان بر فناست. يک قسمت از شوی کنن او برايان که يکی برای حال مشکل کامپيوترش آنرا بر می داره می بره مرکز تکنيکال ساپورت در هند.
منبع

Sunday, November 14, 2004

ل مثل لينک

چند روز پيش يک لينک داده بودم تحت عنوان جوابيه نه چندان محکم به اراجيف يک بسيجی افشاگر که در واقع اصلا جواب نبود که بخواهد محکم باشد يا غير محکم. با پوزش از اين اشتباه حالا جوابيه اين بار محکم به اراجيف همان بسيجی افشاگر را بخوانيد.


آناهيتا پهلبد نوه شمس پهلوی که اسمش را به Princess Ann Claire Van Shaick تغيير داده و به هنرپيشگی روی آورده در حال شرکت در يک سريال تلويزيونی از کانال VH1 است.
عکس های آناهيتا در پروفايل خالی هنرپيشگيش.
سايت مجموعه تلويزيونی Hopelessly Rich از VH1
عکس هايی از اين سريال با حضور آناهيتا.

Saturday, November 13, 2004

خليج هميشه عربی

آقای نشنال ژئوگرافيک عزيز

همانطور که مستحضريد ما در طی چند سال گذشته تلاش بی وقفه ای کرده ايم برای از بيخ عرب شدن. از تاريخمان گرفته، تا پرچممان و اسم سرزمينمان و از زبانمان گرفته تا تقويممان و از صبحگاه مدرسه هامان گرفته تا اسامی بچه هایمان و از رئيس قوه قضائيه مان گرفته تا خدمت گذاران صديق عرب شاغل در نيروی انتظامیمان و از جر دادن بخشی از بدنمان برای ملت مظلوم فلسطين گرفته تا واجر کردن آن برای ملت عراق.

با توجه به اين همه تلاش ما برای از بين بردن و نابود کردن فرهنگ آريايی و اعتلای فرهنگ والای تازی در ايران، شايسته اين بود که تغيير نام خليج فارس به عربی را هم به خود ما می سپرديد تا اين کار نيز چون ديگر موارد به بهترين نحو ممکن صورت می پذيرفت. با اين حال از همکاری شما در بی مقدار کردن و نابود کردن نام و فرهنگ ايران کمال سپاس را داريم و اميدواريم اين همکاری موثر همچنان تداوم داشته باشد.

موخره:
اگر شما بر خلاف ما پيروان فرهنگ تازی علاقمنديد که خليج فارس همچنان خليج فارس بماند به اينجا و يا اينجا برويد و با فرستادن يک ايميل آماده ارسال به نشنال ژئوگرافيک از هویّت خود تون دفاع کنيد. اگر هم به هویّت خود تون که از ديد ما البته بی اهميته خيلی اهميت می ديد بقيه را هم تشويق کنيد به انجام اين کار.

Friday, November 12, 2004

ل مثل لينک

.
پروژه LEVIS 501 ANTI-FIT برای عوض کردن دنيا به جای عوض شدن برای دنيا. طراحی سايت هم فوق العاده است.

مجموعه بزرگی از تبليغات تلويزيونی دهه هشتاد.

اين سايت خبری چند وقتيه عجيب من را معتاد کرده.

سايت علی تمدن. البته يک علی تمدن ديگه که من تازه شناختمش .

قاضی که متهم به بازی در فيلم پورنو شده بود مجبور به استعفا شد.

تابلوهای تابلو

بدون شرح

















Wednesday, November 10, 2004

ل مثل لينک

ارتش دست و پا چلفتی انگليس. فايل wmv
شوخی با رفقا از اهم واجباته. فايل wmv
منبع هر دو

موتور جستجوی ماکروسافت نسخه بتا که قراره رقيب گوگل بشه.

نقشه ها و کارتوگرام های انتخابات آمريکا.

يک وبلاگ خوب فارسی در زمينه معماری.

جوابی نه چندان محکم به اراجيف افشاگر بسيجی علم و صنعت.

آدم های مشهور ولی خلافکار.

چرا مادربزرگ ها نبايد اسکای دايوينگ کنند. فايل wmv
منبع

ماشين ضرب المثل ساز.

کلمات قصار آدم های بزرگ به همراه عکس هاشون.

چگونه فولاد آبديده شد

برای مانی که آمدنش عشق آورد و رفتنش اراده

مانی جان سلام!
تو من را نمی شناسی. من يکی از دوست های پدرت، مهدی هستم. می دانم که اين چند هفته ای که اينجا بودی خيلی بهت خوش نگذشت. از اين بابت متاسفم و می خواهم بدونی که هيچ کدام از ما دلش نمی خواست که به تو اينقدر سخت بگذره. ولی علارغم تمام اين سختی ها دوست دارم بهت تبريک بگم. تبريک به اين خاطر که تو توی ۳۵ روز زندگيت بيشتر از ۳۵ سال خيلی ها مفيد بودی و موثر. تبريک به خاطر اينکه با تولدت عشق و پيوند پدر و مادرت را ابدی کردی و هميشگی و با رفتنت فولاد وجودشان را چه خوب گر دادی و آتش زدی تا آبديده شوند.

بدون که آنها هر سال تولد تو را جشن می گيرند چرا که تولد تو تولد عشق و پيوند ناگسستنی است ميانشان؛ ولی هيچ وقت برای رفتنت سوگواری نخواهند کرد چرا که روز رفتن تو روز آغاز دوباره است. روز به خاک پيوستن تو روز از خاک برخاستن آنهاست و روز دوباره ساختن. روزی که از اين پس هر سال به سراغت خواهند آمد و تو را در لذت پيروزی و موفقيت های سال قبلشان شريک می کنند.

به اميد ديدار
دوست تو از اين دنيا

Monday, November 08, 2004

ل مثل لينک

دايرت المعارف آبجو

موزيک دلخاهتون را انتخاب کنيد تا حباب ها براتون برقصند.

کاملترين تقويم تاريخ موجود در اينترنت.

ويديو های خوب از استندآپ کمدين های معروف.

سايتی با اطلاعات جامعِ برای کسانی که به هيکل خودشون اهميت ميدند.

جدول ايالت های آمريکا بر مبنای ميانگين IQ و نتايج انتخابات رياست جمهوری. اين برای آنها که باور ندارند که طرفدار های بوش اکثرا کند ذهن هستند.

مکانی برای تمدد اعصاب. سايت رسمی تيمارستان چهرازی.

خواب اينجا. خواب آنجا. خواب همه جا.

امان از جاده بارانی و مسابقه اتومبيل رانی.

يک فلش جالب.

اشتباه لپی نايکی در تبليغات کفش جديدش در چين.

آمريکا آماده فرستادن سلاح به فضا برای ساخت پايگاه های جنگی فضائی.

زني رای ۲۵۰ ميليون دلاری دادگاه طلاق، که به نفعش صادر شده را می فروشه. خريدار بايد راهی پيدا کُنه تا بتونه اين پول را از خاندان سلطنتی سعودی بگيره.

باهوش ترين زن دنيا با IQ ۲۰۰ و پنج تا مدرک فوق ليسانس داره دنبال کار می گرده.

بريد در جستجوی عکس گوگل و کلمه Kitten را جستجو کنيد. هفدهمين عکس واقعا گربه!! ملوسيه.

تابلوی عابر پياده از نوع ديگر.

آينه های هوشمند.

انجمن بين المللی شن جمع کنها.
بريد اين طومار را که برای آزادی يک وبلاگ نويس ايرانی تنظيم شده امضا کنيد بعد هم بريد اينجا و تا جايی که ميتونيد و براتون امکان داره کارهايی را که خواسته شده و خيلی هم سخت نيست انجام بديد. بعد که همه کاراتون را کرديد و خسته شديد برگرديد اينجا پيش خودم تا بايک عالمه لينک های باحال و سرگرم کننده خستگيتون را در کنم.

گزارش از مسابقه طنز

با تمام شدن مهلت ارسال طنز ها تمام طنز های ارسالی برای داوران مسابقه ارسال شد. نتيجه داوری ها تا يک هفته ديگه مشخص میشه و بعد از آن ۱۲ تا که بالاتری امتياز را دارند برای مرحله دوم که رای گيری از خوانندگان اين وبلاگ هست انتخاب خواهند شد.

مطالب قديمی تر در زمينِ مسابقه طنز تصويری

Saturday, November 06, 2004

ل مثل لينک

جدايی طلبان آمريکايی!

زندان برای فرستنده هرزنامه يا Junk Mail. اولين محکوميت از اين نوع.

بازی کشتن pop-ups .

Worth1000 اين بار با موضوع جرج و جان.

آقا شيره ميشه لطفا من را گاز بگيری.

Thursday, November 04, 2004

جوايز بيشتر به ابتکار خورشيد خانم

بچه هايی که دارند توی اين مسابقه شرکت می کنند بايد حسابی از اين خبر خوشحال بشند. خورشيد خانم لطف کرده و اعلام کرده که لينک يا بنر برنده ها را در وبلاگش می گذاره تا بتونند تعداد بيشتری با اين برندگان خوشبخت آشنا بشند. واقعا از صنم بابت حمايتش از اين طرح و بچه های وبلاگ نويس ممنونم.
ضمنا حالا که خورشيد عزيز توی اين کار پيشقدم شده ميخوام که از تمام وبلاگ های پر خواننده دعوت کنم که اونها هم اگر دوست دارند به برنده های نهايی لينک بدند تا تشويقی باشه برای وبلاگ نويس های با ذوق و رونق بيشتری برای وبلاگستان.

اطلاعيه مهم ستاد انتخابات مسابقه طنز تصويری

با توجه به حضور گسترده و ميليونی امت هميشه در صحنه و با توجه به گزارش های رسيده از مراکز جمع آوری نمک* که حاکی از صف های طويل خوشمزگان برای شرکت در اين حماسه باشکوه می باشد لذا اين ستاد تصميم به تمديد مهلت شرکت در مسابقه گرفت.بنابر اين متقاضيان می توانند تا پايان وقت اداری** روز يکشنبه به افق کاليفرنيا مطالب خود را ارسال کنند.

گذشته از شوخی، علت واقعی تمديد اين بود که خورشيد خانم عزيز لطف کرده و امروز به اين مسابقه لينک داده. از آنجايی که احتمالا عده زيادی از طريق اين لينک امروز از اين مسابقه باخبر خواهند شد خواستم اينجوری شرايطی رو فراهم کنم که اونها هم وقت کافی داشته باشند تا بتونند شانس خودشون را آزمايش کنند.

* منظور ايميل فکستنی من به آدرس atamadon [at] gmail.com
** منظور پايان وقت اداری وبلاگ نويسان است يعنی سه صبح

مطلب مرتبط: مسابقه طنز تصويری