.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Thursday, November 04, 2004

دختر پنج ساله من، طرفدار دوآتشه جرج

.
دختر من به بوش رای داد چون...

دختر من پنج سالشه و اينجا در کاليفرنيا به کيندرگارتن يا همون آمادگی ميره. هفته پيش در بحبوحه رقابت های انتخاباتی توی کلاسشون يک انتخابات کوچک انجام شد که ببينند کی به چه کسی رای ميده. نتيجه ده به شش به نفع جرج بوش تمام شد. شب که راجع به اين موضوع در خونه داشت به من و مادرش توضيح می داد ازش پرسيدم علت اينکه جرج بوش را انتخاب کردی چی بود. جوابش برام جالب بود. گفت به خاطر اينکه هم اسم کيورس جورجه!

Curious George يک شخصيت داستانيه که اينجا شديدا بين بچه ها محبوبيت داره. اين کاراکتر که توی خونه تمام آدم های بچه دار دستکم يکی دو تا کتاب ازش هست، يک ميمون بازيگوش و کنجکاوه که با خرابکاری ها و ماجراجويی هاش دايم دردسر درست می کُنه و باعث خنده و نشاط بچه ها ميشه.

بله دختر من به جرج بوش رای داده بود! بهش گفتم من و مادرت نظرمون با تو فرق داره و ما فکر می کنيم جان کری برای آمريکا و دنيا ميتونه انتخاب بهتری باشه و دلايل خودمون را به زبونی که فکر می کرديم برای يک بچه پنج ساله ميتونه قابل فهم باشه براش توضيح داديم. فايده ای نداشت حرفش همون حرف اول بود. جواب نهايی اش اين بود که I love George. Hi's silly. استدلالش جالب بود و چاره ای برام نمی گذاشت جز اينکه به رايش و نظرش احترام بگذارم و يا اينکه يک کاراکتر Silly هم اسم جان و به محبوبيت جرج پيدا می کردم .

دختر پنج ساله من و خيلی از همکلاسی هاش به جرج بوش رای دادند به خاطر Curious George.

ملت آمريکا ديروز به جرج بوش رای داد چون ...