.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Friday, October 29, 2004

مسابقه طنز تصويری

مطالب جديد در زمينه مسابقه به تدريج به انتهای اين پست اضافه خواهد شد و عنوان آنها در ابتدای اين پست می آيد.

باز هم درخواست می کنم که با لينک دادن به اين مطلب امکان اين را فراهم کنيد تا عده بيشتری بتوانند از جريان اين مسابقه مطلع شوند.


مطالب جديد:
- ترکيب هيات داوری اوليه و نحوه قضاوت.
- نکات اضافه شده.

-------------------------------------------------------------------------------------

پيشدرآمد: اگر با ايده چنين مسابقه ای موافقيد و باورتون اين هست که اين کار و کار هايی از اين دست می تواند به رونق وبلاگستان فارسی از يک سو و تشويق و شناخته شدن نويسندگان خوش ذوق و باقريحه از سوی ديگر کمک کند لطفا با لينک دادن به اين مطلب و معرفی آن به دوستانتان به رونق اين حرکت کمک کنيد.

باورم اينه که بسيار هستند جوانهايی که خيلی بهتر از من می نويسند ولی به انچه که استحقاقش را دارند از نظر خوانده شدن هنوز نرسيدند. کافيه يک سر به اين ليست بزنيد. يا اينکه يک نگاهی به اين وبلاگ گروهی بيندازيد تا شما هم با من هم باور بشيد.

من ديروز بعد از هشت ماه از شروع کار اين وبلاگ به مرز ۱۰۰۰۰۰ بازديد کننده رسيدم. يکی از مواردی که کمک کرد تا وبلاگ من شناخته بشه يک آگهی تصويری بود که در وبلاگ سردبير خودم دادم. اگر آگهی در شناساندن وبلاگ من به فارسی خوانها موثر بوده، بايد که برای بسياری از اين دوستان که هم بهتر از من می نويسند و هم بيشتر می دانند هم موثر باشه؛ و اگر من می توانم از مزيت آگهی برخوردار بشم تک تک اين دوستان هم بايد بتوانند.

برای همين ترتيب اين مسابقه را دادم برای شناساندن وبلاگ نويس های خوشذوق و قريحه. جايزه اين مسابقه هم همانطور که گفتم يک آگهی تصويری يک هفته ای خواهد بود برای چهار نفر اول.

و اما مسابقه:

سه عکس را انتخاب کردم که شما می توانيد برای يکی و فقط يکی از آنها يک شرح طنز حد اکثر در دو خط يا سی کلمه بنويسيد. شرح عکس بايد به فارسی و يا انگليسی باشد(پينگيليش ها بررسی نخواهند شد). طنز های خود را بايد ظرف يک هفته از تاريخ اين پست به آدرس زير ايميل کنيد.
atamadon@gmail.com

بعد از آن من به همراه دو يا سه دوست ديگر که بعدا به شما معرفيشان خواهم کرد؛ دوازده تا بهترين ها را انتخاب می کنيم تا خوانندگان بتوانند از بين آنها چهار نفر را انتخاب کنند. اين چهار نفر برندگان نهايی خواهند بود جايزه آنها يک هفته آگهی تصويری رايگان در يک وب سايت پرخواننده خواهد بود.

و اما عکس ها:

عکس ۱: مجلس شورای اسلامی. حداد عادل رئيس مجلس، سعيد ابوطالب کارگردان و نماينده ای که به تازگی از اسارت آمريکا در عراق رها شده و شيبانی رئيس بانک مرکزی در حال نطق.


عکس ۲ : جرج بوش نامزد جمهوری خواهان


عکس ۳ : جان کری نامزد دموکرات ها


-------------------------------------------------------------------------------------

ترکيب هيات داوری:
شايد به اين گروه يک يا دو نفر ديگر هم اضافه شود:

۱- ف. م. سخن طنزپرداز، نويسنده و تحليل گر سياسی و از نويسندگان سايت گويا.
۲- زيتون وبلاگ نويس قديمی و طنزپرداز
۳ـ پيام طنزنويس و نويسنده وبلاگ چرنديات
۴ـ ناصر خالديان نويسنده وبلاگ نقطه ته خط. طنز پرداز و روزنامه نگار منتقد.

سعی کردم انتخابم برای هيات داوری ترکيبی باشه از نويسندگان و وبلاگ نويسان با سابقه که زمينه اصلی کارشان طنز هست. با دو سه نفر ديگه هم در حال مکاتبه هستم که از بين آنها يک يا دو نفر به اين جمع اضافه خواهد شد.

نحوه داوری:
در مرحله اول، بعد از پايان مهلت يک هفته ای ارسال مطالب من مجموعه آنها را بدون ذکر نام نويسنده آن و يا وبلاگش برای داوران ارسال می کنم. محفوظ ماندن نام و وبلاگ نويسندگان پشنهاد خوبی بود که از طرف آقای سخن داده شد تا دانستن نام افراد ناخودآگاه تاثيری بر روی قضاوت داوران نسبت به طنز های ارسالی نگذارد. البته بعد از اتمام رای گيری، ليست کامل طنز ها به همراه مشخصات نويسندگانشان برای هيات داوری ارسال خواهد شد.

داوران به طنز مربوط به هر عکس نمره ای از يک تا ده می دهند که مجموع نمرات داوران، نمره نهايی هر طنز را مشخص خواهد کرد که در نهايت ۱۲ تا که بالاترين نمره را کسب کردند به مرحله نهايی که همان انتخاب از طرف خوانندگان هست می رسند.

-------------------------------------------------------------------------------------

نکات اضافه شده:
۱- به پشنهاد استاد سخن محدوديت حد اکثر سی لغت يا دو خط را برداشتم بنابرين می توانيد شرح مفصل تر هم بنويسيد. هر چند که شخصا معتقدم شرح عکس بايد مختصر و مفيد باشد.

۲- لطفا آدرس وبلاگتان را در ايميل هايتان حتما بنويسيد.

-------------------------------------------------------------------------------------

اطلاعيه مهم ستاد انتخابات مسابقه طنز تصويری

با توجه به حضور گسترده و ميليونی امت هميشه در صحنه و با توجه به گزارش های رسيده از مراکز جمع آوری نمک* که حاکی از صف های طويل خوشمزگان برای شرکت در اين حماسه باشکوه می باشد لذا اين ستاد تصميم به تمديد مهلت شرکت در مسابقه گرفت.بنابر اين متقاضيان می توانند تا پايان وقت اداری** روز يکشنبه به افق کاليفرنيا مطالب خود را ارسال کنند.

گذشته از شوخی، علت واقعی تمديد اين بود که خورشيد خانم عزيز لطف کرده و امروز به اين مسابقه لينک داده. از آنجايی که احتمالا عده زيادی از طريق اين لينک امروز از اين مسابقه باخبر خواهند شد خواستم اينجوری شرايطی رو فراهم کنم که اونها هم وقت کافی داشته باشند تا بتونند شانس خودشون را آزمايش کنند.

* منظور ايميل فکستنی من به آدرس atamadon [at] gmail.com
** منظور پايان وقت اداری وبلاگ نويسان است يعنی سه صبح

مطلب مرتبط: مسابقه طنز تصويری

-------------------------------------------------------------------------------------

جوايز بيشتر به ابتکار خورشيد خانم

بچه هايی که دارند توی اين مسابقه شرکت می کنند بايد حسابی از اين خبر خوشحال بشند. خورشيد خانم لطف کرده و اعلام کرده که لينک يا بنر برنده ها را در وبلاگش می گذاره تا بتونند تعداد بيشتری با اين برندگان خوشبخت آشنا بشند. واقعا از صنم بابت حمايتش از اين طرح و بچه های وبلاگ نويس ممنونم.
ضمنا حالا که خورشيد عزيز توی اين کار پيشقدم شده ميخوام که از تمام وبلاگ های پر خواننده دعوت کنم که اونها هم اگر دوست دارند به برنده های نهايی لينک بدند تا تشويقی باشه برای وبلاگ نويس های با ذوق و رونق بيشتری برای وبلاگستان.