.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Friday, March 26, 2004

موج دوم، ويترين وبلاگ های فارسی

"ما زنده به آنيم که آرام نگيريم ، موجيم که آسودگی ما عدم ماست . موج دوّم با هدف فراهم آوردن شرايط بهتر ديده شدن و بيشتر ديده شدن وبلاگ های فارسی آغاز به کار کرده. اگر دنيای وبلاگ های فارسی را روزنامه ای چند هزار صفحه، با نظرگاه ها و ديدگاه های مختلف بدانيم، موج دوم سعی بر آن خواهد داشت که صفحه اول اين روزنامه وبلاگی باشد."

خوب، بالاخره موج دوم با پيش درآمد بالا راه افتاد، اگر اين چند وقت اخير نتونستم "بر ما چه گذشت" را به روز کنم به خاطر اين بود که سخت درگير راه اندازی موج دوم بودم. اين موج دوم که بنرش را سمت راست صفحه می بينيد در واقع يک جور روزنامه وبلاگيه که خلاصه مطالب وبلاگهای فارسی را به همراه لينک به اصل مطلب نقل ميکند.
تا جايی که من ميدونم در بين وبلاگ های فارسی اين اولين باره که اين کار با اين گستردگی و تنوع داره انجام ميشه. مثل هر کار تازه ديگه اين کار ممکنه موفق بشه و گسترش پيدا بکنه و يا اينکه شکست بخوره و پروندش بسته شه. آينده اون هر چی هست، بستگی به استقبال شما وبلاگ نويس ها و خواننده ها داره. در واقع بر خلاف اينجا که من بيشتر به خاطر دل خودم می نويسم. در موج دوم هدفم اطلاع رسانی و دادن يک خدمته. حالا اگه ملت دلشون خواست، موج دوم ادامه پيدا ميکنه وگرنه که من خوشحال خواهم بود که ميتونم به جای چهار ساعت، پنج ساعت در روز بخوابم.
بنابر اين بريد نگاه کنيد، اگه خوشتون اومد، حمايتش کنيد و هر روز سر بزنيد. اگر هم اشکالی ديديد، که حتما زياد خواهيد ديد، بايد،و تأکيد ميکنم بايد به من بگيد.
از اشکالات موج دوم گفتم. مطمئنا خيلی اشکالات هست. مقدار متنابهی از اين اشکالات فنی است. يک تعداد هم محتوايی است .از بين اينها يک سری را من خودم هم ميدونم ولی تصميم ندارم فعلا براشون وقت صرف کنم به خاطر اينکه مطمئن نيستم که استقبال از کار مدل گوجه گنديده ايست يا گل و گلابی. يک مقدار از مشکلات هم هست که من ازش خبر ندارم و شما قراره که به من کمک کنيد برای اصلاحش.
يک چيز هايی هم هست که در طول روز های آينده تا اول ارديبهشت که آغاز رسمی کار موج دومه اصلاح خواهد شد. از جمله اضافه کردن تعداد بسيار بيشتری از وبلاگ های خوب و با کيفيت در ليست اعضای آزمايشی و دادن تنوع بيشتر به ليست از نظر موضوعی.
تا ببينيم چی پيش مياد