.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Friday, June 10, 2005

آقای دکتر معين! با حلوا حلوای عفو عمومی دهان چه کسی را می خواهيد شيرين کنيد

معين اعلام کرده که اولين اقدام دولت او طرح لايحه عفو عمومی برای همه ايرانيان است. اين طرح بدون ارائه ساز و کار های اجرائی و تضمين های عملی و قابل پذيرش در افکار عمومی، چيزی جز يک شعار انتخاباتی نيست. حداقل توقع از آقای معين و دوستان اصلاح طلبشان اين است که به جای وعده های غير عملی که حاصلی جز سرخوردگی مردم و ريزش رای برای ايشان ندارد با صداقت، تنها بذری را بکارند که توانايی مبارزه با آفات آن را داشته باشند.

تصور نمی کنم که معين و مشاورين باهوش و کار کشته اش در اين مقطع حساس تصميم به لاف زنی های ناشيانه انتخاباتی به قصد جمع کردن رای گرفته باشند. اين طرح در شرايط فعلی به همان اندازه غير عملی و مضحک به نظر می آيد که طرح ۵۰۰۰۰ تومانی کروبی. واقعا نمی دانم که اين شعار تا به امروز توخالی به چه نيتی در راس برنامه های انتخاباتی معين قرار گرفته. اين جور شعار ها آنقدر غير عملی هستند که حتی همان راننده آژانس يا خانم خانه دار همسايه، که آقايون دنبال گرفتن رای هاشان هستند هم می دانند که اين طرح سنگ بزرگی است که هرگز زده نخواهد شد.

در مثل مناقشه نيست ولی دوستان بايد در نظر داشته باشند که رای من و خيلی ها مثل من به معين غنيمت دانستن لنگه کفش است در بيابان. خواهش می کنم اين استيصال ما را به حساب حماقت ما نگذاريد.