.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Thursday, June 10, 2004

اقدام قاطع شورای شهر در دودره کردن مينی بوس ها

خوب به مبارکی و ميمنت شورای شهر اقدامات کوبنده خود را در جهت پاکسازی شهر آغاز کرده و با اقدام به دودره کردن مينی بوس ها ميرود تا برگی زرين در تاريخ مديريت شهری دنيا ثبت نمايد.

از آنجايی که همصندلی ـ بر وزن همبستری ـ زن و مرد در مينی بوس ها و اختلاط هايی از اين دست ميتواند منشا بسياری از مشکلات شهری ـ بر وزن شرعی ـ از جمله هواي آلوده ، ترافيک سنگين، کمبود مراکز فرهنگی ورزشی ، آلودگی آب شهری، ساخت و ساز های غير مجاز ، عدم وجود امکانات لازم در مواقع بحران نظير زلزله و سيل و موارد بسياری از اين دست گردد لذا ضمن قدر دانی از برادران مخلص و عمر کش آن شورا در رسيدگی سريع به مسأله دودره کردن مينی بوس ها، پسنديده است آن شورای محترم تمرکز اصلی خود را در اين دوره بر دودره کردن اماکن و مراکز شهری قرار دهد.

پشنهاد ميگردد طرحی تحت عنوان دودره سازی و يا دودره بازی به تصويب برسد شامل دو بخش؛ برنامه اول يا کوتاه مدت دودره سازی و برنامه بلند مدت يا طرح ده ساله دودره سازی. در برنامه اول ميتوان به اقدامات ذيل پرداخت :

ـ دودره کردن خيابانها و کوچه ها؛ به اين مفهوم که لاين های اناث و ذکور از هم جدا گردد. در کوچه های باريک و يک خطه ميتوان ورود يکی از دو جنس را ممنوع کرد ؛ ترجيحا خواهران.
ـ دودره کردن پياده رو ها به اين صورت که پياده روهای يک طرف خيابان در اختيار برادران باشد و سمت ديگر در اختيار خواهران. احتياط واجب حکم ميکند که در خيابان های زير ۴۸ متر دو سوی هر پياده روديوارهايی به ارتفاع۵ متر کشيده شود. بديهيست که کليه کسبه دو سوی خيابان نيز شامل طرح دودره سازی خواهند بود.
واجب موکد است که در تقاطع ها به دليل احتمال نزديکی، شرايط امنيتی خاص نظير نيروی ويژه دودره سازی مستقر گردد.
ـ در واحد های مسکونی دو طبقه به بالا ساختمان بايد به دو بخش بالايی و پايينی و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسيم گردد. برادران موظف خواهند بود که در بخش بالايی و شمالی سکنی کنند و خواهران در بخش پايينی و جنوبی . بر فرض در يک ساختمان ده طبقه خواهران در پنج طبقه اول و جنوب ان و برادران در پنج طبقه دوم و شمال آن. دليل اين تقسيمات شمالی و جنوبی همانا پيشگيری از اتفاقاتی است که پس از خرابی های ناشی از زلزله امکان وقوعشان است.

در برنامه بلند مدت توسعه دودره سازی نيز ميتوان اميد داشت که با اقدامات قاطع شورای محترم شهر در پايان برنامه شاهد دودره شدن کامل شهر باشيم.

در پايان ضمن تقدير مجدد از اقدام ارزنده شورا اميد داريم اين اقدام مشت و لگد و کفگرگی محکمی باشد بر دهان و ساير اعضای دشمنان اسلام و مسلمين و ائمه اطهار و جميع معصومين و سادات و امام زادگان و آقا زادگان و ...
ضمن اينکه اين اقدام زنگ خطر را برای ايادی استکبار جهانی به سرکردگی شيرين پورزند، سيامک عبادی، ابراهيم مصدق، محمد بازرگان، مهدی يزدی و قس علئ هذا به صدا در مياورد تا بدانند و آگاه باشند که دودره کردن فقط برای اماکن نيست و ميتواند افراد را هم شامل شود.