.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Monday, September 27, 2004

تقويم تاريخ - پنج روز بعد در همين روز

پنج روز بعد در چنين روزی "دکتر فتح الله پيروز اهورا خالق دستمال يزدی مزدا" با پنجاه هواپيمای چارتر بدون شماره وارد فرودگاه بين المللی اهورا هخا (امام خمينی سابق) شد. دو هواپيمای اول، يکی حامل دکتر و ديگری حامل باقی اسم ايشان بود و ۴۸ هواپيمای باقيمانده ۷۰۰۰ نفر از هخائيون را به سرزمين هخامنش می رساند .

فرودگاه اهورا هخا (امام خمينی سابق)از چند ماه پيش از ورود دکتر توسط ژنرال هخای۱۶ (سردار رحيم صفوی سابق) به قصد ورود دکتر پلمب شده بود و در حال آماده سازی برای مراسم رقص و چای و شيرينی ورود دکتر بود. دکتر اهورا خالق در طول پرواز در حالی که توسط ده ها خبرنگار محاصره شده بود در پاسخ به اين پُرسش که احساس شما از بازگشت به ايران چيست در يک کلام فرمود دلگير است. بعد ها هخائيون با تفسير کلام ايشان اعلام کردند که منظور ايشان دلنشين بوده. (دکتر اهورا علارقم آنکه به ۱۸ زبان زنده و ۲۴ زبان نيمه زنده دنيا مسلّط بود فارسی چندان نمی دانست)

وی در فرودگاه مورد استقبال بی سابقه مردم و بعضی از مسئولين رده بالای حکومت که هخائی شده بودند قرار گرفت. ژنرال هخا ۸ (حسين الله کرم سابق)، هخا يزدی ۲۴ (آيت الله يزدی سابق)، هخا ۳۴ (آيت الله جنتی سابق)، هخا ۹ (شيرين عبادی سابق)، هخا هفت و هفت و نيم (شريعتمداری و حسينيان سابق)، از جمله مستقبلين اين مراسم بودند.

هخا ۲ (دکتر هماجرانی سابق و مهاجرانی اسبق) که مدتی قبل از آن از ايران گريخته بود از جمله همراهان دکتر اهورا بود که با وی به ايران بازگشت. وی که به عنوان بازوی راست دکتر معرفی می شد در پاسخ به پُرسش های خبرنگاران درباره چگونگی تدارک اين تعداد هواپيما اعلام نمود که تمام اين هواپيماها به وسيله هما در اختيار ما قرار گرفت و در جمله ای تاريخی گفت که "شادی نزديک است و جميله دور است پس درود بر هما". از ديگر همراهان دکتر می توان از هاله به همراه دستمال حرير، رضا فاضلی، جميله، سيد کريم، قاسم گلی و چندين شخصيت بارز و سرشناس ديگر ياد کرد.

خاتمی آخرين رئيس جمهور حکومت طی پيامی به مناسبت ورود دکتر اعلام کرد که آماده همکاری با دکتر و شنيدن پيام انقلاب ايشان هستيم ولی حکومت را تحويل نمی دهيم. در بدو ورود دکتر مزدا سرود "اهورا ای هخام" توسط ۲۰۰۰ تن از دانشجويان پيرو خط هخا اجرا شد.

دکتر اهورا بعد از اينکه مورد استقبال رسمی در فرودگاه قرار گرفت با يک دستگاه هامر روباز به سمت ميدان شهياد حرکت کرد. تمامی طول مسير ايشان به وسيله گلهای خرزهره و ميمون فرش شده بود و مليون ها ايرانی در دو سوی مسير شصت کيلومتری فرودگاه تا ميدان شهياد به ابراز احساسات می پرداختند.

در ساعت يک بعد از ظهر با ورود دکتر هخاپيروز به ميدان شهياد احساسات ميليونی به اوج خود رسيد و ايشان در سخنرانی تاريخی خود اشاره کردند که من دولت تعيين می کنم، من به پشتيبانی اين ملت هخائی دولت تعيين می کنم، من توی دهن اين دولت می زنم. سپس ايشان اعلام کرد که تمامی خسارت های ملت بايد به آنها باز گردانده شود و به زودی با پول نفت که گران هم شده خسارت مردم را می دهيم.

اين سخنان با استقبال شديد هخائيون مليونی قرار گرفت. در حالی که جمعيت در حال دست زدن و تشويق اين سخنان بود خانم هاله همراه با دستمال حرير و در حالی که می رقصيد به پشت ميکروفن آمد و اعلام کرد که برای تشويق دست نزنيد و در آئين هخائی به جای دست زدن بايد برقصيد. با اين سخن مليون ها نفر به سرپرستی جميله به رقص باباکرم برای تحسين و تاييد سخنان دکتر اهورا پرداختند.

پس از پايان سخنرانی شانزده خانم هخائی که برای رقص با دکتر گلچين شده بودند به روی صحنه آمدند و تک تک با دکتر رقصيدند. پس از پايان اين مراسم همه با خوردن شيرينی و شربت و شراب و بوسيدن يک ديگر به رقص و جشن و پايکوبی پرداختند.