.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Thursday, May 12, 2005

گزارش بر ما چه گذشت از نخستين روز ثبت نام داوطلبان

.


فردی که کفن پوشيده برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات شده بود، در حالی که رو به قبله و پشت به خبرنگاران ايستاده بود و به دليل پر بودن دهانش از کافور به سختی صحبت می کرد در توضيح علت ثبت نام گفت: من به هدف خدمت آمده ام و به اين علت کفن پوشيدم که اگر صلاحيتم رد شد، خودم را بکشم. اگر هم صلاحيتم تاييد بشه دو حالت داره يا رای می آورم يا رای نمی آورم. اگر رای نياورم خودم را می کشم، اگر رای بياورم دو حالت داره، يا نمی توانم به مردم خدمت کنم که باز خودم را می کشم يا می توانم خدمت کنم که باز هم دو حالت داره يا ملت نمی فهمند که دارم خدمت می کنم که می کشنم يا دشمنان ملت می فهمند که دارم خدمت می کنم که باز می کشنم. به هر حال ما مجهز آمديم که توی هر کدام از اين مراحل مرديم اون دنيا سر و وضعمون ناجور نباشه.



وی فردی را که در معيت او بود به عنوان مرده شور اول خود معرفی کرد و گفت با توجه به شرايط کنونی نيازی به معرفی معاون اول نمی بيند و برای اين مرحله ترجيح مي دهد تنها با مرده شور اول همکاری کند. وی برنامه اصلی خود را انجام همه پرسی به منظور تغيير کافور به چيزی که دهن مرده را سرويس نکنه اعلام کرد. وی همچين اعلام کرد که در اولين اقدام جلوی ساخت و ساز بی رويه قبرهای دو و چند طبقه را که از مصاديق بارز ترويج بی بند و باری و فحشا در جامعه است را خواهد گرفت. وی در مورد انتخاب وزيران کابينه پاسخ داد هنوز تصميم قطعی نگرفته ام ولی بالاخره توی اون قبرستونی که ما می خوابيم چهار تا مرده آدم حسابی پيدا مي شند برای وزارت.

کانديدای ديگری که خود را مهدی موعود فرزند حسن عسگری و نوه محمد تقی معرفی می کرد در حالی که به شدت عصبانی بود در حضور خبرنگاران و خطاب به شهردار تهران احمدی نژاد گفت: مرده شور اون ترکيبت را ببرند با اين مسيری که برای ما ساختی. آخه خجالت نکشيدی با اين همه برنامه ريزی، اين مسير پر چاله و چوله و کج معوج را برای ما درست کردی. از کت و کول افتاديم تا رسيديم اين خراب شده. يکی از مسئولين شهرداری در پاسخ به اين سخنان ضمن عذرخواهی از مشکل پيش آماده برای مهدی موعود گفت که اين جاده هنوز در مرحله طرح و برنامه ريزی است و ايشان حق اين بود که پيش از حرکت به سمت تهران يک خبر می داد ما آدرس جاده کمربندی را بهشون می داديم خودمون هم می آمديم سر جاده برای استقبال و گوسفند سر می بريديم.



مهدی موعود که در جايگاه ثبت نام کنندگان نشسته بود به دليل مخالفت مسئولين ستاد انتخابات با ثبت نام ايشان، چندين بار تهديد به قيام کرد. وی در پايان روز با تهديد سرباز نگهبان و در حالی که آخرين فرد باقيمانده در سالن بود مجبور به قيام شد و از ستاد خارج شد.



نماينده شورای نگهبان که در محل ستاد حضور داشت در پاسخ به پُرسش های خبرنگاران ضمن تشکر از حضور پرشور داوطلبان نمايندگی اعلام کرد که شورای نگهبان نهايت سعی خود را می کند تا عدالت را برای داوطلبين حاضر در ستاد به اجرا درآورد. وی خطاب به داوطلبين گفت که من به نمايندگی از طرف شورای محترم نگهبان به همه شما دوستان اطمينان می دهم که فارغ از نحوه پوشش، جنسيت، تفکر، ايدئولوژی و يا هر چيز ديگر تمامی شما عزيزان را به صورت يکسان و به گونه ای که خدايی نکرده شائبه تضييع حق پيش نيايد رد صلاحيت می کنيم.

و چند نامزد نمايندگی ديگر:









عکس ها از خبرگزاری مهر و فارس