.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Thursday, June 10, 2004

آقايون و خانم های محترم لطفا مراعات بفرمائيد

اين برای بار چندمه که متاسفانه ملت نوشته های من را بر ميدارند و به نام خودشون اينور و اونور ثبت ميکنند. راستش تا پيش از نوبت اخير هيچ وقت تصميم نداشتم اين مسأله را علنی کنم و اين جور مسائل را بسته به درجه اهميت و تعداد بيننده سايت يا شخص مجرم يا زير سبيلی رد ميکردم و يا حداکثر به طرف اخطار ميکردم که کارش درست نيست و می گذشتم. ولی اين بار قضيه فرق ميکنه به خاطر اينکه اولا مطلب من توی سايت پربيننده صبحانه که حدوداً ۲۰ برابر اين سايت بيننده داره ثبت شده. ثانيا يک آدم ناشناس داره از يک امکانی که يک آدم ديگه يعنی حسين ؛ که فرض را بر صداقت اين آدم گذاشت و بهش اجازه داده که مطلبش را در معرض ديد ده هزار نفر آدم قرار بده ؛ داره سوءاستفاده ميکنه.

داستان اينه که من يک موضوع را به صورت يک گزارش مختصر و با استفاده از منابع خارجی در اين سايت آوردم. بعد ديدم که يک شخصی به اسم الينا کلمه به کلمه مطلب من را برداشته و گذاشته توی صبحانه و لينک هم داده به منبع خارجی و تنها چيزی که اين وسط از قلم افتاده اسم من و" بر ما چه گذشت" بوده.

البته اشتباه نشه دوستان من مشکلی با لينک دادن طرف به منبع اصلی خبر ندارم. يعنی اگر اين خانم يا آقا می آمد و با چهار کلمه از زبون خودش و يا حتی بدون ترجمه کردن ، تيتر منبعی را که لينک داده بود می آورد هيچ مشکلی نبود. اتفاقا خيلی هم خوب بود چون باعث ميشد اون چيزی را که من پيدا کرده بودم و جالب بود چهار نفر ديگه هم بخوانند و ببينند و لذتشو ببرند .

ولی حرف من اينه که اگر کسی از کلمات من و نوشته من استفاده ميکنه موظفه که اسم من را بياورد و به مطلب مورد استفاده لينک بده. در غير اين صورت مرتکب خلاف و کار غير اخلاقی شده. علاوه بر اين در اين مورد خاص داره از آبروی يک آدم ديگه که با صداقت يک امکانی را در اختيارش گذاشته خرج ميکنه.

بدون رودربايستی بايد بگم اين کار هم دزديه و هم خيانت در امانت. اين بار که گذشت ولی خواهش ميکنم لطف بفرمائيد و ديگه تکرار نکنيد.