.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Monday, February 07, 2005

غلط های املايی اين وبلاگ

مدتی است که دارم به اين موضوع فکر می کنم که نوشتن در اين وبلاگ باعث شده که از مطالعه و خواندن غافل بشوم. شايد مدتی کرکره اين وبلاگ را پائين بکشم و يا وقت کمتری برايش بگذارم تا بتوانم با مطالعه بيشتر يک مقدار از عقب افتادگی و کم سوادی خودم را جبران کنم. هنوز دلم نيامده که اين کار را بکنم ولی شايد به زودی اين اتفاق بيافتد.

اين را گفتم که بدانيد من خوشبختانه خودم از کمبود معلومات خودم باخبرم. ولی مسأله غلط های املايی بيشتر از اينکه مربوط به سواد باشد ربط به تنبلی دارد و وقت کم و خستگی.

يعنی چی؟ يعنی اينکه من به خاطر تنبلی هيچوقت در اين يک سال ننشستم تمرين کنم و تايپ فارسی را ياد بگيرم.

پس چکار می کنم؟ همچنان دو يا سه برابر معمول برای نگارش و ويرايش يک مطلب وقت مي گذارم تا متن فينگليش را از طريق بيتاوب تبديل به فارسی کنم.

چه اشکالی پيش می آيد؟ چون من اغلب مطالبم را در ساعت يک و دو صبح می نويسم اغلب به دليل خستگی زياد بعضی از غلط های املايی و انشايی از قلم می افتد. البته فردای آن روز بعد از اينکه متوجه غلط ها می شوم آنها را تصحيح می کنم ولی ديگر تقريبا کار از کار گذشته. به همين دليل هست که شما در اينجا گاهی غافل را قافل، غيره را قيره و نمی خواهيم را نمی خاهيم می خوانيد.

سعی ميکنم که از اين به بعد بيشتر دقت کنم شما هم اگر موردی ديديد لطفا سريع به من خبر بدهيد تا اصلاح کنم.