.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Monday, July 18, 2005

تازه درباره مسابقه مقاله نويسی

يک ـ بلوچ عزيز پشنهاد داده که از حاميان مسابقه بپرسيم که چرا از اين کار حمايت می کنند و خودش هم دست بالا زده و علاوه بر ارسال مقاله علت حمايتش را هم گفته. بخوانيد:
" ازآنهایی که حمایت کرده اند نظرشان را پرسیده و بنویس تا قسمت تبلیغات فعال بشود. مثلاً شما سؤال می فرمایید چرا در مسابقه شرکت می کنی به عنوان مثال جواب خود من این است:
چون فکر می کنم حرکت مثبتی است. الآن زمان خوبی است که ما با اظهار نظر در مورد مسئله اعدام به یک جمعبندی و تصویر کلی از نگاهها برسیم. حتی موضوع نامه نویسی هم موضوع خوبی است آزادی عمل می دهد که انسان فریادهای خود را بزند. تعجب می کنم دوستانی که کارشان نوشتن است چرا معطلند؟ اگر با اسم مسابقه حساسیت دارند یا به لیست داوران و یا... شرکت بکنند اما قید کنند صرفاً اظهار عقیده است و قصد شرکت در مسابقه نیست. خود من در هر دو مورد مطلب خواهم فرستاد و در مسابقه هم شرکت خواهم کرد."

خوب، من هم به تبعيت از بلوچ عزيز از شما می خوام که علت حمايتتون را برای ما بفرستيد تا اينجا در ديد همگان قرار دهيم.

دو ـ گوشه و کنار شنيدم و خواندم که بعضی ها از ترکيب هيات داوری راضی نيستند و يا آنرا يک دست می دانند و يا بعضی ها را به عنوان داور قبول ندارند و برای همين در مسابقه شرکت نمی کنند.

اول اينکه بارها گفتيم که اگر به هر علتی از جمله قبول نداشتن داوران مسابقه مايل به شرکت در آن نيستيد می توانيد در زمان ارسال مقاله ذکر کنيد خارج از مسابقه. به همين راحتی. اين کار اگرچه قالب مسابقه ای داره، ولی هدف اصلی اينه که يک مجموعه از نظرات اهل قلم جمع بشه راجع به يکی از بحث انگيز ترين قرارداد های اجتماعی که اتفاقا در بين فارسی نويسان، تا امروز به کمترين ميزان به آن پرداخته شده. بنابر اين يک بار ديگه در خواست می کنم که از تفکر مسابقه ای خارج بشيد و فکر کنيد که داره يک کار فرهنگی انجام مي شه که شما هم بخشی از اون هستيد.

دوم اينکه داورهای اين مسابقه بر خلاف نظر معدود دوستان مخالف, با دقت و بررسی زياد انتخاب شدند و ترکيب يکسانی هم ندارند. توضيح اين نظرم را در يک پست جداگانه مفصل خواهم داد. البته من از دوستان ديگری هم دعوت کرده بودم برای اين کار که متاسفانه دعوت من را رد کردند ولی همين گروه هم از ديد من بسيار تيم حرفه ای و خوبیست و من خوشحالم و افتخار می کنم که اين دوستان دعوت من را پذيرفتند و همکاری کردند.

۳- مسعود برجيان عزيز دومين بخش از ساختار مقاله نویسی را آماده کرده. به دوستانی که خواهان شرکت در مسابقه هستند توصيه می کنم که از اين سلسله مباحث غافل نشند.
بخش اول درباره‌ی ساختار مقاله نویسی

1 Comments:

Post a Comment

بازگشت به صفحه اصلی