.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Friday, September 03, 2004

پاسخ به يک دوست

خدای را صد هزار بار شاکرم که می بينم دوستان، اين حقير را امين خود می دانند و سوالات مهم خود را برايم ارسال می کنند و خدای را سپاس می گويم که اين وبلاگ توانسته پناهگاهی برای جوانان عزيز باشد.

اين سوال يک جوان محقق و جويای علم و دانش است که از طريق ايميل به دست من رسيده. واقعا با ديدن اين ايميل تحت تاثير قرار گرفتم و نمی دانستم که به اين عزيز چه پاسخی می توان داد. بخوانيد:

"چطور ميتوان لامپ را بدون اينکه بشکند از ماتحتمون دربياوريم."
البته اين برادر بزرگوار کلمه ديگری را به جای ماتحت استفاده کرده بود که من عوض کردم.

و اما پاسخ من بعد از ساعت ها تحقيق و تفحص:

"عزيز دل برادر. اين تنها و تنها بستگی به اين دارد که چطور لامپ را بدون اينکه بشکند در ماتحتتون کرده باشيد.
گذشته از اين، مرحوم توماس اديسون واقعا بايد افتخار کند به اينکه در قرن ۲۱ و علارغم تمام مشکلات سياسی و اقتصادی که مبتلابه جامعه جهانی است شخصی اين شهامت را به خرج می دهد که تحقيقی در اين سطح در مورد اختراع ايشان داشته باشد.
درود می فرستم بر تو جوان عزيز که باعث افتخار همه ما هستی و از تو می خواهم که من و خوانندگان اين وبلاگ را از نتيجه نهايی تحقيقات با ارزشت بی نصيب نگذاری. اميدوارم که شرايط پيشرفت برايت فراهم شود و بعد از اتمام اين آزمايش بتوانيم خبر های موفقيت تو را در آزمايش روی لامپ های مهتابی، گازی و حتی پروژکتورهای استاديوم ها همراه با پايه هايشان بشنويم. "