.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Friday, July 22, 2005

تازه درباره مسابقه مقاله نويسی

در طی چند روز گذشته دوستان از طريق ايميل سوال هايی را درباره مسابقه مطرح کردند. چون ممکنه که اين سؤالات برای خيلی ها پيش آمده باشه سعی می کنم که اينجا، به منظور تنوير افکار عمومی (اين هم از اون عبارت های قلمبه سلمبه بعد از انقلابه ها) و برای رفع ابهام، نکاتی را متذکر بشم.

الف - برگزار کننده اين برنامه همانطور که در سايت مسابقه آمده شرکت پيام تکه و من، برای بهتر انجام شدن کار، با اين دوستان همکاری می کنم . بنابر اين برای رفع اشکالات فنی سايت مسابقه بايد با اين دوستان تماس بگيريد. البته من هم نکاتی را که شما متذکر می شيد به علاوه اشکالات يا پيشنهاداتی که به ذهن خودم می آيد به اين دوستان منتقل کردم و خواهم کرد؛ ولی از نظر فنی به غير از مقدار فراوانی حرص خوردن کار ديگه ای ازم بر نمياد.

ب- با تلاش نويد فهيمی عزيز خيلی از اشکالات سايت رفع شده که جای تشکر داره، ولی هنوز اشکالاتی هست که اميدوارم پيش از پايان زمان مسابقه حل بشه:
- درخواست کرده بودم جايی در سايت مسابقه برای سلسله مباحث مسعود برجيان درباره ساختار مقاله نويسی در نظر گرفته بشه که شايد به دليل اشکالات فنی، اين کار هنوز عملی نشده. به هر حال من خودم در ستون سمت راست، زير لوگو، تا پايان زمان مسابقه، جايی را برای اين منظور در نظر گرفتم.
- مقالات در سايت مسابقه بدون رعايت اصول نگارشی و پاراگراف بندی منتشر شده. از دوستان پيام تک خواهش می کنم که اگر به دلايل فنی امکان اصلاح اين اشکال برايشان میّسر نيست؛ يا صفحه ای اختصاصی و جدای از سايت مسابقه برای مقالات بسازند و يا مقالات را برای من بفرستند تا من اين کار را بکنم.
ـ فانت سفيد روی زمينه بژ اصلا ايده خوبی نيست و خواندن را بسيار مشکل می کنه. ضمن اينکه سايز کوچک فانت ها هم اوضاع رو بد اندر بدتر کرده.
ـ اسم من به اشتباه وسط داورها بر خورده. همانطور که قبلا گفتم و به پيام تک هم توضيح دادم؛ من جزو داوران نيستم و باز هم خواهش می کنم که اسم من را از توی اين دايره های سبز خارج کنيد.

پ- همانطور که در روز شمار سمت راست صفحه می بينيد مهلت ارسال مقاله به دليل مشکلات فنی سايت مسابقه چند روزی تمديد شده. شايد چند روز ديگه هم تمديد کنيم؛ ولی شما روی حرف ما حساب نکنيد و مقالاتتون را زودتر بفرستيد.

ت- همچنان شکايت از ترکيب هيات داوری ادامه داره. قبول دارم که اگر همه اون هايی که برای همکاری دعوتشون کردم می آمدند تيم داوری بهتری داشتيم ولی نيامدند. بنابراين با شرايط موجود از ديد من اين تيم، تيم خوبيه. نکته ای که دوستان منتقد در نظر نمی گيرند اينه که قرار نيست همه داوران اين مسابقه اساتيد فن نگارش و ادب فارسی باشند. اصلا هدف اين نيست که مقالات صرفا از جنبه نگارشی و ساختار ادبی بررسی بشند. مهم تر از قواعد نگارش مفهوم کلام و ايده و تفکريه که از دل مطلب بيرون مياد. برای همينه که تيم داوری را آدم هايی از طيف های مختلف تشکيل می دهند. از سردبيران روزنامه ها گرفته تا متخصصين نگارش فارسی و تا آدم هايی که بلدند چطور احساسات و افکارشون رو به روی کاغذ بيارند.

ث- ليست حاميان مسابقه را به روز کردم.

ج- علت اينکه مقالات بدون مشخصات نويسنده منتشر شده اينه که نام نويسنده يا وبلاگش تاثيری در قضاوت داوران نگذاره. به اين شکل بعدا دلخوری يا توهم زدوبند هم پيش نمياد که مثلا چون داورها من يا فلانی را می شناختند رايشون عوض شد. بعد از اعلام رای داوران و مشخص شدن برندگان، تمام مقالات با مشخصات کامل نويسندگانش منتشر خواهد شد.