.comment-link {margin-left:.6em;}

بر ما چه گذشت

همه چيز از همه جا و البته خاطرات جوانی ـ عليرضا تمدن

Tuesday, February 08, 2005

ايام الله بر ما چه گذشت بر عموم مبلگين جهان مبارک

خوب، دهه سالگرد بر ما چه گذشت هم همزمان با ايام الله مبارک دهه فجر به پايان رسيد. داشتم فکر می کردم که جدای از تشابه تقويمی اين دو روز مبارک و فرخنده شباهت های ديگری هم بين آنها هست. شباهت هايی مثل علاقه جامعه به صاحبان انقلاب و صاحب اين وبلاگ. استقبال مافوق تصور و مليونی امت هميشه در صحنه از هر دوی اين مراسم و بسياری موارد ديگر.

به دليل اينکه ايام الله تمام شد باقی مصاحبه خيالی را می گذارم برای سال ديگر و به عنوان حسن ختام، مدل جشنواره فيلم فجر آثار برگزيده و خلاصه ای از عملکرد بر ما چه گذشت را در طی يک سال گذشته در چند لينک می آورم

پر بيننده ترين روز: ۱۹ جون با ۳۷۲۵ بازديد. عکس های سر بريدن اسير آمريکايی در عراق
کم بيننده ترين روز: يکی از همان روز های اول کار با ۴ بازديد که البته پنج تا از آن ها خودم بودم.
بيشترين انتقاد از يک مطلب: همان عکس های سر بريدن ـ دعوت به رای دادن به رضازاده
بيشترين استقبال: مطلبی در مورد حمايت از بمب گوگلی و خليج فارس
بهترين مطلب انتقادی سياسی از ديد خودم: شعار صبحگاه مدرسه - حس غريب افتخار - سخنرانی تاريخی حضرت امام خمينی در بهشت زهرا
بهترين مطلب طنز غيرسياسی از ديد خودم: تحولات سکسی اين وبلاگ
بهترين مطلب طنز سياسی از ديد خودم: جايزه داروين و تضييع حق ايران و ايرانی
بهترين مطلب طنز اقتباسی از ديد خودم: تقديم به پدر علم حسنی شناسی، سيد ابراهيم نبوی
بهترين داستان از ديد خودم: جشن فارغ التحصيلی
بهترين شعر منتشر شده در وبلاگستان: تصوير زن از ايرج ميرزا
بيشترين لينک به يک مطلب: مسابقه طنز تصويری
اولين لينک در يک وبلاگ: سردبير زنم در وبلاگ سردبير خودم
اولين لينک دائمی در ليست دوستان: در وبلاگ سردبير خودم
اولين مطلب در يک وب سايت: مصاحبه شيرين عبادی در بانک جهانی در سايت گويا
پر طرفدار ترين عکس: عکسی از مراسم ازدواجم که در سالگردش پابليش کردم
تنها مصاحبه اين وبلاگ: مصاحبه با ماندانا نادريان مجری شبکه آر ـ تی ـ ال آلمان
نا موفق ترين و کم استقبال ترين کار: موج دوم
مثبت ترين کار جمعی که من هم در آن شرکت داشتم: طرح دوشنبه امروز ميشويم ـ بمب گوگلی ـ رضازاده ـ نامه به مرتضوی

و اما بر ما چه گذشت از زبان اساتيد و دوستان:

رويا صدر
آقاي تمدن عزيز!
مي بخشيد از اينكه دير تولد وبلاگتونو تبريك ميگم.مي خواستم تمام آرشيوتونو بخونم بعد براتون پيغام بذارم ديدم ميخوره به سه سالگي وبلاگتون و من شرمنده ميشم.دو ماهش رو وقت كردم بخونم.قبلا هم جسته گريخته خونده بودم.در ابتداي ورود به وبلاگتان يك نگاه حرفه اي حس مي شود:ارايه پيام به صورت روشن و كوتاه.رنگ،نوع حروف، و فضاي كار هم به اين حس كمك مي كنند.اما در مورد طنز:به نظرم نگاه ظريفي داريد.با توانايي در بكار گيري بجاي شوخيهاي كلامي.بخصوص در«جشن فارغ التحصيلي»اين ويزگي بارز است.اگر چه خارج از نورم هم نوشته ايد،ولي در مطالب طنزتان تا آنجا كه ديدم،از صراحت و عصبيت و ركاكت معمول در بسياري از طنزهاي وبلاگستان خبري نيست.و اين خوب است.آنهايي را كه خواندم،هر كدام در يك قالب نوشته شده بودند و اين مي رساند كه توانايي نوشتن در قالبهاي مختلف را در طنز داريد.يكي دو تا طنز با ساختار لطيفه اي ديدم كه به نظرم به دليل كوتاهي و روشني(دوري از پيچيدگي)مي توانند شاخص يك طنز وبلاگي باشند(نماينده مجلس ششم و يكي ديگر كه عنوانش خاطرم نيست مطالبتان اشتباهات املايي هم داشت(مثلا علارغم به جاي علي رغم)در هر حال از حسن نظر شما ممنونم و از بعضي تعابير شما كيلو كيلو عرق ريختم(معلم و از اين صحبتها)... وبازم بهتان سر مي زنم.
پايدار و شاد باشيد

فرین عاصمی
علی جان من وبلاگت را خیلی دوست دارم و تقریبا هر روز آن را می خوانم.انقدر لینک جالب در وبلاگت هست که آدم را به آنجا بکشاند.ایده های نابی هم داری . مثلا همین معرفی وبلاگ های خوب ولی کم بیننده، به نظرم خیلی جالب بود. در طول مدتی که این وبلاگ ها را معرفی می کردی،
کلی از وبلاگ نویس ها تشویق به نوشتن شدند و وبلاگشان تبدیل به وبلاگ های فعال و خوبی شدند.
پیشنهادهای بکر و خوبی هم میدهی. برای انجام کارهای دسته جمعی هم حسابی پایه یی. یادم میاید یکی از اولین بارهایی که وبلاگت را می خواندم خاطرات جالبی از ایران و دوران دانشگاه با همسرت می نوشتی. اما کم کم این خاطرات را در وبلاگت ندیدم.حکایت واقعی آنچه بر ما در ایران گذشته بود ، خیلی جذاب بود.
این وبلاگ هر روز بهتر شده است.
امیدوارم که صد ساله بشود و همیشه موفق باشی.

پينکفلويديش
وبلاگِ بر ما چه گذشت بهترین جا برای گرفتن خبرهای نوی دنیای مجازی به طور مختصر و مفیده و برای همین هم هر روز با خیال راحت می‌شه بهش سر زد. خوشحالم که علی یه سالِ تمام انقدر وقت گذاشته و هنوز هم نه تنها خسته نشده بلکه بهتر و پخته‌تر ادامه می‌ده. انتقاد خواسته بودی علی جان، والله چیز خاصی به نظرم نمی‌رسه و فکر می‌کنم توی وبلاگت برای سلیقه‌های مختلف مطلب و لینک پیدا می‌شه. موفق باشی و پایدار.

سرزمین آفتاب
سلام علی جان. خیلی با شهامتی ها! منکه جرأت نمیکنم همچین سؤالی رو از دوستان بکنم. راستش؟ هیچ انتقادی به وبلاگت ندارم. از دید من خواندنی است و بزرگترین حسن کارت رو هم در اعتدال میبینم. در اینکه از همه چیز و همه کس مینویسی بی اینکه " تمام کارت بشه مثلا" مطالب سیاسی یا ادبی یا از همه متداول تر "منم، خودم، شخص شخیصم، علی" و "هیچ کس دیگه مثقالی شعور درش نیست"!
به هر حال بنده (با "منم، خودم، شخص شخیصم" اشتباه نشه) مطالب شما را دوست میدارم.
موفق باشی، همیشه.

نوشی و جوجه‌هايش
سلام آقای تمدن عزیز
از من خواسته بودین در مورد وبلاگتون نظرم رو بگم. متاسفانه من نمیتونم این کار رو بکنم. هرچند از زبان و لحن طنز شما خیلی خیلی خوشم میاد اما چون مدت زیادیه که هیچ وبلاگی رو مستمر دنبال نکردم خودم رو از نظر داوری و یا قضاوت محق نمیدونم. امیدوارم منو ببخشین و اجازه بدین یه وقتی حرف بزنم و نظر بدم که روی متنی یا وبلاگی دقیق شده باشم... روزگار من تمام تابستان، پاییز و نیمی از زمستان امسال هیچ خوب نبوده.
از لطف همیشگی شما باز هم ممنونم و براتون آرزوی موفقیت میکنم.
با احترام تمام: نوشی

کيوان حسينی
علی جان
تو وبلاگ خیلی خوبی داری و من هم در جایگاهی نیستم که دست به کار نقد شوم و در این باره اظهار نظر کنم . تنها به خاطر علاقه شخصی که به تو دارم این چند خط را می نویسم و امیدوارم وبلاگت هزار ساله شود :

بر ما چه گذشت ، وبلاگ عجیبی است که چند روی مختلف دارد . نخستین ویژگی مهم روحیه بارز کار جمعی نویسنده وبلاگ است . او با توجه به اعتقادات شخصی که در ناسیونالیزمی حیرت آور ریشه دارد ، پای هر گونه حرکت جمعی است که در راستای این اعتقادات باشد . اما این ویژگی مانع از آن نیست که علی ، نویسنده وبلاگ ، مدام به فکر سرگرم کردن خوانندگانش با لینکهای عجیب و تازه نباشد . در اوج خستگی از کار ، درس ، زندگی ، اینترنت یا هر چیز دیگر اگر سری به این وبلاگ بزنید با کلی لینک عجیب ساعتها مشغول خواهید شد .
با دوستی
کیوان

شادي شاعرانه
سلام عليرضا جان
اينجا که من هستم - در عالم مرده ها - آنقدر کار ريخته است که مدتي است همه حال
و هواي دوران وبلاک نويسي را فراموش کرده ام .. الان موتورم خاموش است و واقعن
نمي دانم چه بگويم .. به هر حال من هنوز هم هرازگاهي سعي مي کنم وبلاگت را
بخوانم و استفاده کنم .. تو هم مثل دوران بازيگري من ، يک بازيکن آزادي و مي
تواني به همه نقاط زمين سر بزني و اين انرژي ، دقت ، حال و حوصله زيادي مي
خواهد که خوشحالم هنوز هم همه اينها در تو وجود دارد ..

ممنون که ياد من بودي
پيروز و بهروز باشيد

ناصر خالديان
من عليرضا تمدن عزيز را جز از طريق وبلاگش نمي‌شناسم. اما از وبلاگش مشخص است كه بايد فرد پرانرژي و مثبت و آزاديخواهي باشد. شخصاً ايرانيان عزيز خارج از كشور در سطح اينترنت مخصوصاً وبلاگ‌نويسان را كه اين چنين با شور و نشاط، ما و همزبانان‌شان را فراموش نكرده و با زبان رسانه‌اي نوين به نام وبلاگ سعي در حفظ هويت‌هاي مثبت خود دارند، برايم مورد احترام هستند. در مورد نحوه آشنايي هم بگويم اولين بار از طريق يكي از لينك‌هاي حسين درخشان با او آشنا شدم. اين پسر اين قدر فعال است كه نمي‌توان به او بي‌اعتنا بود. چنان اين سطح اينترنت را مثل روبات گوگل (!) جستجو مي‌كند كه آدم به اين همه حوصله و دقتش غبطه مي‌خورد. عليرضا برايمان نامه‌اي نوشته كه از من انتقاد كنيد! خب يكي از انتقادهايي كه به او وارد است اين است كه آدم است و آدم‌ها زياد خطا مي‌كنند مثل همه‌ي ما! پيشنهاد دارم همان طور كه ما از وضع ايرانيان داخل مي‌نويسيم شما هم از وضعيت ايرانيان خارج و اطراف‌تان بيشتر بنويسيد. يك سالگي وبلاگش هم مبارك. تصور مي‌كنم با دو تا دندان تازه و پوشك بسته منتظر است تا يك دانه شمع كوچك روي يك كيك صورتي را فوت كند!

پرويز زاهد
تمدن يک ساله شد
منظورم تمدن بشري نيست، نه که بشر نباشه، بلکه تمدن از نوع ايراني ساکن در کانادا هست و البته اين سالگرد تولد، نه براي خودشون يا فرزندشان، که براي وبلاگشون هست. ايشاللا صد سال ديگه بنويسن . . . (البت فکر کنم در نيم قرن دوم نوشتن وبلاگ به جاي "ل مثل لينک" تيتر جايگزين پيدا کنند . . . آمين! ...

صفا در ال.ای
سلام عليرضای گل. تولد يکسالگی وبلاگت مبارک باشه :) از من خواستی که نظرم رودر مورد وبلاگت برات بنويسم. راستش من مدتهاست که نحوه نوشتنم رو تغيير دادم در اين نقدی هم که به وبلاگ تو ميکنم برداشت من همون نتايجيه که خودم بهش رسيدم.وبلاگت سرشار از لينکهای جالبيه که به مطالبی که وقت ميگذاری و خودت توی وب پيدا ميکنی ميدی يعنی وقت ارزشمندی که صرف اينترنت ميکنی با دوستانت از اين طريق تقسيم ميکني. بعد از مدتی وبلاگت محلی شد برای اظهار نظر های سياسی. من هم در وبلاگم داشتم تغيير مسير ميدادم به همين سمت اما زود از اين مسير خارج شدم
چون هدفم از اومدن به آمريکا سياست نبود که بخام اونو تو وبلاگم منعکس کنم. ما ايرانيان تا وقتی در ايران هستيم به آمريکا فکر ميکنيم وقتی در آمريکا هستيم به ايران!!!! من از اين رويه خودمو سريع کشيدم کنار. من در آمريکا هستم. اومدم که زندگيمو متحول کنم و برای ايجاد اين تحول بايد از هر لحظه و ثانيه اش استفاده کنم. يک روزی در ايران برای بودن در اينجا حسرت ميخوردم و حالا که اينجام ديگه وقتمو سر ايران نميگذارم برای همين سريع از مسايل ايران کشيدم بيرون. در ايران به اندازه کافی کسانی هستند که "اگر بخواهند" ميتوانند تحول ايجاد کنند. من که اين شانس رو دارم که در شهری باشم که مرکز ايرانيان در آمريکاست روی اين تمرکز ميکنم که در اينجا "ايران" بسازم. وقت تنگه و بايد هرچه زودتر با محيط اين کشور اخت شد و زندگی رو ساخت. موفق و پيروز باشی هميشه. قربانت صفا

امير عظمتى
اوائل خيلي بيشتر با وبلاگت حال مي‌كردم. يه صفاي خاصي داشت. يه سادگي جالبي توش بود. با لينك‌هاي بسيار جالب و دست‌اولش خيلي حال مي‌كردم! ( چون خودم هم تو كار لينك و اينها بودم و هستم فرق لينك‌هاي وبلاگت رو با جاهاي ديگه به خوبي درك مي‌كنم ) ولي اخيرا وبلاگت خيلي رفته تو نخ سياست. از هر 10 پستت 9تاش و بلكن 11 تاش سياسيه! يه جورايي آدم فكر
مي‌كنه كه مي‌خواهي از وبلاگستان جا نموني و هر چي كه مي‌شه رو بايد يه جوري حمايت كني يا بگي. نمي‌گم كه بده يا خوبه. روند حركتي وبلاگت اين مدليه. حالا از ديد يكي خيلي خوبه. يكي هم خيلي نمي پسنده. چون گفتي بودم رك و راست باشم، اينها گفتم!

ساده تر از آب
تولد تولد تولدت مبارک
اینروزها وبلاگ بر ما چه گذشت به قلم علیرضا تمدن عزیز، یک‌ساله می‌شود... چندین ماه پیش که با وبلاگش آشنا شدم، همان زمانهایی که بیشتر از خاطرات جوانی‌اش در ایران می‌نوشت، یا آن وقتی که اولین بار تبلیغ وبلاگش را در وبلاگ هودر دیدم، یک حسی به من می‌گفت مردی است که حرفهایی برای گفتن دارد ...

شرح
وبلاگ علي تمدن يک ساله شد و من بسيار شرمنده ام که نتوانستم پيام تبريکي براي علي آقا و وبلاگ « بر ما چه گذشت » بفرستم. با اينکه در فکر بودم نقد کوتاهي به وبلاگش داشته باشم اما به دليل فيلتر شدن وبلاگ هاي بلاگ اسپات و درگيري هاي جشنواره اين چند وقت نرسيدم به وبلاگش سري بزنم. خلاصه بگويم وبلاگ علي تمدن را هميشه مي خوانم و از ريتم خبري وبلاگش واقعا لذت مي برم. با اينکه در جناح فکري يکساني با من قرار ندارد اما مطالب بلندش را که در دفاع از منش فکري اش مي نويسد دوست دارم و اميدوارم که بر علي تمدن و وبلاگش هميشه خوش بگذرد. (علي آقا شرمنده ايم)

تلخ،مثل عسل
سلام! امروز ميخوام از يه دوست ناديده براتون بگم که بی اغراق شبيه ترين ادم به خودم در اين دنيای مجازی دوست داشتنيه :معرفی ميکنم خانمها و اقايان علی تمدن

با وبلاگ علی اولين بار وقتی اشنا شدم که زيتون بانو از يه مسابقه طنز خبر دادو برای اطلاعات بيشتر لينک «بر ماچه گذشت» رو تو سايتش گذاشت.از مسابقه گذشته ،من خيلی از علی خوشم اومد و مشتری ثابت بلاگش شدم.وبلاگی که تقريبا به دو قسمت لينکها و نوشته های خود علی تقسيم ميشه.بايد اقرار کنم وقتی پست يه روز علی فقط ل مثل لينکه حالم کمی تا قسمتی اخذ ميشه،چون بدجوری به نوشته هاش عادت کردم و دوستشون دارم...

پاکنویس
سلام. دیدم که رفقا برای سالگرد وبلاگت چیزهایی نوشتن، به نظرم رسید که من هم اظهار فضلی بکنم بد نباشه. راستش رو بخوای من اسم وبلاگت رو از موقعی که توی وبلاگ هودر تبلیغ کردی شنیدم ولی همیشه یادمه که با خودم می گفتم که این تبلیغ کردن چه کار ضایعی! هست وچون تقریبا وبلاگ رو دفترچه خاطراتم می دونستم و کمی هم پر رو بودم این کار رو منت کشی از دیگران برای خوندن وبلاگ می دونستم. خلاصه توی اون مدت تبلیغ فکر نکنم بیشتر از دو دفعه به بر شما چه گذشت! سرزده باشم. فکر می کنم که چند هفته قبل از اون برنامه معرفی وبلاگ گاه به گاه اینجا سری می زدم تا اینکه اون برنامه شروع شد و یادمه که نشستم و از اون اول تا چند ماه بعد از آرشیو وبلاگت رو خوندم. وفعلا هم که هروقت بفهمم آپدیت کردی سر می زنم. ولی برای خودم هم جالبه که اون تبلیغ چرا باعث بدبینی من شده بود. فکر می کردم که یکی اومده و می خواد از شهرت هودر استفاده کنه! من خودم بیشتر از نوشته ات لذت می برم و خوب طبعیه که با خیلی هاش هم نظر نیستم ولی کلا با نویسنده وبلاگ که شما باشی احساس رفاقت آنلاین می کنم!
موفق باشی.

یک کرمانشاهی
وبلاگ "بر‌ما چه گذشت‌" جشن‌های مربوط به هزارمین سالگرد یک سالگی خود را جشن می‌گیرد. ما نیز برای اینکه در این جشن‌ها به عنوان ایالت متحده کرمانشاه حضور داشته باشیم هدایایی تهیه کردیم و آن هدایا این‌ها هستند:
ل مثل لینک؛ مطالعه موردی وبلاگ بر ما چه گذشت:
طولانی ترین پست وبلاگستان [بیش از ده هزار کلمه!!]پستی درباره‌ی کرمانشاه [انتخاباتی البته] ...

خانوم حنا
علی جان سلام.
چشم.حتما در دو سه روز آینده به عنوان اولین خواننده های وبلاگت نظرم رو
برات مینویسم . در هر حال به عنوان آرزو برای تولد یکسالگی امیدوارم
همیشه وبلاگت پر از مطالب خواندنی باشه و هیچ وقت هم خالی از لینکهای
باحالش نباشه.
دوستدار وبلاگ برما چه گذشت
بی تا

شرتو
salam!
yek salegi weblag ro behtoon tabrik migam. omidvaram dar in rah movafagh bashid.

مهدی
به عقیده من پیشرفت خیلی خوبی از آغاز داشتید و امیدوارم هر روز حرفه ای تر باشید.

وب نما
salam.
man ke ba oun l mesle linkesoun kheyli haal mikonam, dar zemn lahne
neveshtatoun ham kheyli bahale!
dar majmoo EYVAL!

chakerim

Ali Mirghaderi
salam alireza jan
dar morede webloget
aziz man fekr mikonam az poste 4 rom ya 3 vooom bahat hamrah booodam
albate ye modati ham beinesh vel shoood(:d) fekr konam az on moghe ke
matlab dar morede on mashinet boood hamoon jipe ke kharide booodio
.... fekr konam az on rooooz yekami man dor boodam az internet ta
keiesha dige yadam nemiyad.
vali begam ke karet doroste makhsosan dar morede link haii ke migzari.
neveshte hatam ke tooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooop(albate
pelastiki:D)
ama be har hal karet agha doroste.

tavalode weblogetoonam mobarak

khooosh bashi

اميرحسين
ali reza ye aziz salam:
weblog shoma yeki az weblog haee hast vaghean be n alaghe daram,
asolan ba aghayedet kheili movafegham, va taghriban afkaretoon ro
mipasndam.
omidvaram movafagh bashi.
dost dare shoma amir hossein

Parisa Ansari
salam aghaie Tamadon
ghabl az har chiz fararesidane iek salegie web log etoon ra tabrik
migam.albate har che ghadr ke baraie weblog e shoma khosh halam,hamoon
ghadr ham baraie khodam narahatam!chon in be in maana ast ke man hade
aghal iek sale ke be weblog khooni mootad shodam!va baiad begam ke
mesle hame ie eetiad haie dige chize khoobi nist.
emrooz iek bar ghablan oomade boodam too weblog etoon,vali vaghti
didam ke too liste rooling(omidvaram ke esmesh ra dorost neveshte
basham!)esmesh oomad bala,dobare oomadam sar bezanam,ke didam dar
morede iek salegi neveshtid,va tasmim gereftam ke be onvane
khanande,va kesi ke ghablan ieki do bar mozahemetoon shode boodam(oon
vaght fekr nemikardam ke hatman roozane kolli E-mail dar yaft
mikonid,va shaiad dorost nabashe ke mozaheme kesi besham ke dar asl
mano nemishnase),kholase khastam azatoon tashakor konam va nazaram ra
dar morede weblog etoon begam.
az hamoon aval ke shoma shoroo be neveshtan kardid,khanande ie weblog
etoon shodam.man adrese hich weblog i ra hefz nistam,va hamishe az
tarighe donbal kardane link hast ke safehati ra ke mikham peida
mikonam.yadam nist ke weblog e shoma ra che joori peida kardam,vali
avalin bar ke oomadam,shoma poste sevom,chaharometoon ra neveshte
boodid,va az hamoon vaght azash khosham oomad.
alan dobare raftam archiv etoon ra negah kardam,ta bebinam ke aia
vaghean az avalesh khanande ie weblog etoon boodam,va didam ke
bale,khanande boodam.vali nemitoonam begam ke az chi khosham
oomad.chand ta matlabe avaletoon sade bood,shaiad az in khosham oomad
ke shoma ham taz eshoroo karde boodid(man oon vaght taze ba weblog
gardi ashena shode boodam).iek joor haii engar baghie hame hamdigar ra
mishnakhtan va man inja gharibe boodam!!!vali shoma sade dar morede
khodetoon va khanevadatoon neveshte boodid.baadan tar ham ke shoroo be
neveshtan dar morede khaterat kardid,khob baram kheili jaleb tar
shod,chon man ham dar hamoon dore bozorg shode boodam.
dar edame link haii ke gozashtid ra donbal mikardam,va baiad begam ke
oon vaght baazi vaght ha aasabani mishodam!chon aadat dashtam ke safhe
ie shoma ra be onvane marjaa begiram,va varede safehate baadi
besham,baad dobare ba "bargasht" be safhe ie shoma bargardam va beram
soraghe linke baadi!!(khodam ham midoonam ke kare ahmaghane ii
bood!),vali badie baazi az in link ha in bood,ke vaghti varedesh
mishodi,dige nemitoonesi be aghab bargardi! :-((( va majboor mishodam
ke dobar eberam donbale linke adres e safhe ie shoma begardam!!
dar akhar ham jahat giri hatoon dar morede in harakate daste jami
arzeshmand bood.che inke say kardid weblog haie kam khanande ra
moarefi konid,be har tarighe momken,che inke say kardid baraie Irani
ha emza jam konid(weblog e englisie Hossein derakhshan va entekhabe
Reza zade),va che sare ghazie ie khalije fars.....be khosoos hamoon
tor ke dar morede Reza zade neveshte boodid,hich vaght nakhastid ke
harekat haie daste jami ra motazalel konid.
toolani neveshtam,va az oon bad tar be pinglish;omidvaram ke saretoon
ra dar naiavorde basham.faghat mikhastam begam ke,man kese be khosoosi
nistam,faghat iek shakhse maamooli,ba tahsilate motadavele in dore
zamoone,ke say mikonam dar gir o dare tahsil va davandegi dar iek
keshvare gharib,ertebate khodam ra ba Iran ghat nakonam,va khoondane
weblog haie farsi zaboon rahie baraie inke ehsas koni ke afrade ziadi
dar kolle jahan mesle to hastan.vaghti weblog i mesle shoma(va chand
taie dige) peida mishe,ke dar eine hal ke be kasti haie mojood dar
Iran eeteraz mikonan,vali weblog eshoon por az fohsh va naseza nist;va
ba vojoode inke roozane kolli khanande daran,vali baz ham in ehteram
ra be khanande hashoon mizaran ke javabe E-mail hashoon ra bedan va
say mikonan ke baraie baghie ie weblog haie khoob tabligh konan;va az
hame mohem tar say mikonan ke dar harakate oomoomi sar mashgh
bashan,va be baghie ham tamrine demokrasi va eetehad
bedan;....(nemidoonam aslan iek hamchin ghasdi dashtid ia na,be har
hal in bardashti bood ke man az weblog e shoma dashtam.)
be hame ie dalaiele bala,weblog etoon ra ba alaghe mikhoonam va
motshakeram ke baes shodid ke ba chand ta weblog e khoobe dige ham
ashna besham.
ghasdam in nabood ke faghat taarif konam,vali dar toole
neveshtan,kastii be zehnam naresid ke benevisam.be har hal,baz ham
maazerat mikham ke pinglish va toolani neveshtam.
baratoon arezooie movafaghiat mikonam va salgarde weblog etoon ra
pishapish tabrik migam.

بيژن صف سری عزيز هم لطف کرده بود و مطلبی در فرمت Word ارسال کرده بود که هر چه سعی کردم نتوانستم آنرا باز کنم.